Course: Diploma project I.

« Back
Course title Diploma project I.
Course code POA/IPC05
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Matulníková Ľudmila, prof. PhDr. PhD.
  • Procházka Martin, prof. MUDr. Ph.D.
Course content
Main topics of the course: Topic and title of the diploma thesis The way of writing the final work Borrowing literature Recommendation of other sources of information about the topic of diploma theses Discussion on research methodology"

Learning activities and teaching methods
Work with Text (with Book, Textbook)
  • Homework for Teaching - 22 hours per semester
  • Attendace - 5 hours per semester
Learning outcomes
The aim of the course is to specify the topic and literature and other sources of the student's diploma thesis, to define annotation of the final thesis, to consult the way of writing and adherence to the work schedule.
Upon completion of the course, the student will have a selected topic of the master's thesis, will be able to write an annotation of the thesis, will adhere to the work schedule of the diploma thesis.
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Student performance

The student develops a schedule of activities for the diploma thesis, a list of literary and other sources and a proposal of the methodology of the research.
Recommended literature
  • Miovský, M.:. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu.. Praha, Grada.
  • BRATKOVÁ, E. (2007). Databáze databází. Praha: Ústav informačních studií a knihovnictví FF UK.
  • CELBOVÁ, L. Elektronický dokument. In: KTD: Česká terminologická databáze knihovnictví a informační vědy (TDKIV).
  • Geršlová, J. (2009). Vádemékum vědecké a odborné práce. Praha.
  • Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
  • Hendl, J. (2006). Kvantitativní výzkum. Praha: Portál.
  • Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu : Základy kvantitativního výzkumu. Praha.
  • Ivanová, K., & Juríčková, L. (2005). Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Punch, K.F. (2008). Úspěšný návrh výzkumu.. Praha: Portál.
  • SEDLÁČKOVÁ, Beáta a Eva MARVANOVÁ. (2007). Dokumentová komunikace: studijní texty. Praha: Národní knihovna ČR.
  • SKLENÁK Vilém et al. (2001). Data, informace, znalosti a Internet. Praha: C. H. Beck.
  • Šanderová, J., & Miltová, A. (2005). Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství.
  • Široký, J. (2011). Tvoříme a publikujeme odborné texty. Brno: Computer Press.
  • VYMĚTAL, Jan. (2010). Informační zdroje v odborné literatuře. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.
  • Zbíral, R. (2009). Příručka psaní seminárních a jiných vysokoškolských odborných prací. Linde, Praha.
  • Žiaková, K. a kol. (2003). Ošetrovateľstvo - teória a vedecký výzkum. Martin: Osveta.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester