Vyučující
|
-
Fiala Hynek, MUDr. Ph.D.
-
Voborná Iva, MDDr. Ph.D.
-
Klásková Eva, doc. MUDr. Ph.D.
-
Kutěj Vladislav, MUDr.
-
Tvrdý Peter, doc. MUDr. et MUDr. Ph.D.
-
Horák František, MUDr.
-
Drietomská Vendula, MUDr.
|
Obsah předmětu
|
Výuka a nácvik: Základní informace o onemocněních s akutními projevy. Příčiny a mechanismy rozvoje akutních stavů. Sestavní účelných vyšetřovacích algoritmů (klinických, paraklinických). Stanovení pracovní diagnózy (hypotézy). Stanovení základních terapeutických principů. Stanovení praktických dovedností v urgentní a intenzivní medicíně. ALS, ATLS.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Seznámit studenty s principy akutní medicíny. Naučit studenty racionálnímu chování (vyšetření, léčba a organizace) při konfrontaci s akutními stavy. Vysvětlit závažná onemocnění, která k akutním stavům vedou. Výuka bude probíhat za pomocí simulátoru.
Zvládnutí diferenciální diagnostiky a léčby nemocí s akutními projevy. Orientace a praktické dovednosti v problematice akutních stavů.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti interních nemocí, radiologie, mikrobiologie, farmakologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
100% účast na praktických cvičeních a seminářích praktická zkouška: Aktivní vedení scénáře na simulátoru (odborné, organizační a komunikační řešení simulované klinické situace)
|
Doporučená literatura
|
-
Portál UP - MOODLE - LF - PLE/ZU021.
-
Jabor, A. (2008). Vnitřní prostředí. Grada Publishing,a.s.
-
Klementa, B., Klementová, O., & Marcián, P. (2014). Resuscitace. Olomouc: Epava.
-
Pokorný, J. (2010). Lékařská první pomoc. Praha: Galén.
-
Šeblová, J., Knor, J. (2018). Urgentní medicína v klinické praxi lékaře, 2., doplněné a aktual. vydání. Praha, Grada.
|