Vyučující
|
-
Fiala Hynek, MUDr. Ph.D.
-
Voborná Iva, MDDr. Ph.D.
-
Klásková Eva, doc. MUDr. Ph.D.
-
Kutěj Vladislav, MUDr.
-
Tvrdý Peter, doc. MUDr. et MUDr. Ph.D.
-
Horák František, MUDr.
-
Drietomská Vendula, MUDr.
|
Obsah předmětu
|
Výuka a nácvik: Základní informace o onemocněních s akutními projevy. Příčiny a mechanismy rozvoje akutních stavů. Sestavní účelných vyšetřovacích algoritmů (klinických, paraklinických). Stanovení pracovní diagnózy (hypotézy). Stanovení základních terapeutických principů. Stanovení praktických dovedností v urgentní a intenzivní medicíně. ALS, ATLS.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Seznámit studenty s principy akutní medicíny. Naučit studenty racionálnímu chování (vyšetření, léčba a organizace) při konfrontaci s akutními stavy. Vysvětlit závažná onemocnění, která k akutním stavům vedou. Výuka bude probíhat za pomocí simulátoru.
Zvládnutí diferenciální diagnostiky a léčby nemocí s akutními projevy. Orientace a praktické dovednosti v problematice akutních stavů.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti interních nemocí, radiologie, mikrobiologie, farmakologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
100% attendance on seminars and practical training Practical exam: management of clinical scenario on patient simulator
|
Doporučená literatura
|
-
Portal UP - MOODLE - LF - PLE/ZA021.
-
Ramrakha, P., Moore, K., Sam, A. (2019). Oxford Handbook of Acute Medicine. Oxford University Press.
-
Wyatt, J. et al. (2020). Oxford Handbook of Emergency Medicine. Oxford University Press.
|