Vyučující
|
-
Ševčíková Jarmila, MUDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení s oborem. Metodika práce praktického lékaře. Rozdíly proti práci u lůžka, vyšetřovací a terapeutické možnosti, etika návštěvní služba. Diferenciální diagnostika v soc. lékařství - problematika. Postavení praktického lékaře v systému zdravotnictví, jeho úloha v prevenci civilizačních chorob. Úloha závodního lékaře.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
K hlavním cílům výuky patří usnadnit získání základních znalostí o všeobecné praxi včetně seznámením s definicí oboru, podpořit zájem studentů o všeobecné lékařství/rodinné lékařství, seznámit studenty s vybranými klinickými problémy všeobecného lékařství.
Po ukončení kurzu bude student schopen rozhodovat se pro praktické lékařství jako své povolání, analyzovat poskytování péče o zdraví ve všeobecném lékařství, řešit základní otázky diagnostiky a terapie ve všeobecném lékařství.
|
Předpoklady
|
Předpoklady jsou splněny absolvováním prerekvizit uvedeného předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Účast na seminářích.
|
Doporučená literatura
|
-
Propedeutika, učebnice klinických oborů.
-
Učebnice klin. oborů.
-
Košta, O. (2013). Management úspěšné ordinace praktického lékaře. Praha: Grada.
-
Kvapil, L. (2011). Praktické lékařství. Olomouc.
-
Seifert, B., Býma, S. et al. (2019). Všeobecné praktické lékařství. Praha: Grada.
|