Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Novorozenec, základní pojmy. Fyziologie procesu adaptace novorozence po porodu a perinatální hypoxie. Postup resuscitace. Obecná péče na porodním sále, zajištění dýchacích cest, ventilace, oběh, léky. Stabilizace a specifika resuscitace nedonošeného novorozence na porodním sále. Poresuscitační péče. Terapeutická hypotermie. Prognóza. Komunikace. Vybavení a pomůcky k resuscitaci novorozence. Demonstrace a nácvik praktických dovedností na resuscitačních modelech. Klinické simulace na resuscitačních modelech. Praktický test - zajištění dýchacích cest a ventilace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Předmět je určen studentům studijního programu Všeobecné lékařství se zájmem o pediatrii, porodnictví a urgentní medicínu. Cílem je získání teoretických základů a praktických dovedností v resuscitaci novorozence.
Porozumění fyziologii adaptace novorozence po porodu a perinatální hypoxie. Zvládnutí praktických dovedností a jejich správného zařazení v procesu resuscitace novorozence po porodu.
|
Předpoklady
|
Ukončený 4. ročník.
PGY/VCBP2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast na výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Newborn Life Support Manual ERC Guidelines 2015 Edition. Published by European Resuscitation Council vzw, Emile Vanderveldelaan 35, 2845 Niel, Belgium.
-
Janota, J., Straňák, Z. (2013). Neonatologie. Mladá fronta, Praha.
|