Vyučující
|
-
Cakirpaloglu Panajotis, prof. PhDr. DrSc.
-
Mazalová Romana, PhDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Role koncepčních modelů psychologických poruch Charakteristika a systematizace psychologických modelů Stručný přehled nepsychologických modelů: animistický, náboženský, morální, model nemocí, předvědecký, model mozkové příhody, model psychické nemoci, psychosomatický model Sociální model Psychosociální model Socio-kulturní model Existenciální model Bio-psycho-sociální model Korelační model Systematický model
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
1. Je obeznámen s epistemologickou rovinou poznání zdravé a narušené osobnosti. 2. Popíše specifika dílčích modelů poznání osobnosti vč. jejich kladných a záporných vlastnosti. 3. Rozumí zásadám a omezením deterministické a teleologické explikace osobnostních aberaci. 4. Charakterizuje dynamiku osobnostních poruch se zřetelem na specifika ego hranic.
|
Předpoklady
|
Úvod do psychologie osobnosti, Speciální otázky psychologie osobnosti
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast na přednáškách, diskuse o jednotlivých tématech.
|
Doporučená literatura
|
-
Praško, J. (2010). Psychiatrické problémy u somaticky nemocných a základy lékařské psychologie. Olomouc.
|