Vyučující
|
-
Viktorová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Smékalová Eleonora, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Jak připravit seminář - 7 kroků tvorby semináře - Týmová spolupráce ve škole - Životní kompetence jako rozhodující činitel pro tvorbu kurikula - Vliv vztahů ve třídě na úspěšnost žáků - Potřeba individualizace výuky - respekt k odlišnostem žáků - Rozvoj sociálních a morálních vlastností ve škole - Rodina, komunita, kultura - vliv na vzdělávání - Osobnost učitele ve vyučovacím procesu - Podněty alternativních forem vzdělávání - Návštěva školy, do které chodí rády děti i učitelé
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny)
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Rozšířit a prohloubit znalosti z oboru pedagogické psychologie.
-student získá širší a hlubší rozhled v oblasti výchovy a vzdělávání -bude se lépe orientovat v otázkách aplikace pedagogické psychologie do praxe -zvládne vytvořit výzkumný projekt zaměřený do oblasti výchovy a vzdělávání
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu Úvod do pedagogické psychologie, zájem o danou problematiku.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
-aktivní účast na seminářích -týmová prezentace výsledků z projektu zaměřeného na vzdělávání
|
Doporučená literatura
|
-
Jedlička,R. a kol. Mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004.
-
Kolář, M.. (1997). Skrytý svět šikanování ve školách, Portál 1997..
-
Lang G., Berberichová Ch. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998..
-
Průcha, J. (2011). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portal.
-
ROGERS,C.R., FREIBERG,H.J. (1998). Sloboda učiť sa. Bratislava : Persona.
|