Předmět: Speciální otázky pedagogické psychologie

« Zpět
Název předmětu Speciální otázky pedagogické psychologie
Kód předmětu PCH/SOPPB
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Viktorová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Smékalová Eleonora, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Jak připravit seminář - 7 kroků tvorby semináře - Týmová spolupráce ve škole - Životní kompetence jako rozhodující činitel pro tvorbu kurikula - Vliv vztahů ve třídě na úspěšnost žáků - Potřeba individualizace výuky - respekt k odlišnostem žáků - Rozvoj sociálních a morálních vlastností ve škole - Rodina, komunita, kultura - vliv na vzdělávání - Osobnost učitele ve vyučovacím procesu - Podněty alternativních forem vzdělávání - Návštěva školy, do které chodí rády děti i učitelé

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny)
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 13 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 13 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Rozšířit a prohloubit znalosti z oboru pedagogické psychologie.
-student získá širší a hlubší rozhled v oblasti výchovy a vzdělávání -bude se lépe orientovat v otázkách aplikace pedagogické psychologie do praxe -zvládne vytvořit výzkumný projekt zaměřený do oblasti výchovy a vzdělávání
Předpoklady
Absolvování předmětu Úvod do pedagogické psychologie, zájem o danou problematiku.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor

-aktivní účast na seminářích -týmová prezentace výsledků z projektu zaměřeného na vzdělávání
Doporučená literatura
  • Jedlička,R. a kol. Mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004.
  • Kolář, M.. (1997). Skrytý svět šikanování ve školách, Portál 1997..
  • Lang G., Berberichová Ch. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998..
  • Průcha, J. (2011). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portal.
  • ROGERS,C.R., FREIBERG,H.J. (1998). Sloboda učiť sa. Bratislava : Persona.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Psychologie (2015) Kategorie: Obory z oblasti psychologie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní