Předmět: Self management 2

« Zpět
Název předmětu Self management 2
Kód předmětu PCH/SM2
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vavrysová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Seitl Martin, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Emoční inteligence jako klíč k úspěchu v rámci úspěšného sebeřízení: 1. Vlastnosti emoční inteligence 2. Dovednosti emoční inteligence (Identifikace emocí Používání emocí Chápání emocí Zvládání emocí) 3. Emoční inteligence a jedinec (Sebeúcta a sebedůvěra, Emoční kompetence) 4. Emoční inteligence ve vztahu k druhým (Rozvoj komunikačních dovedností - Asertivní jednání, aktivní naslouchání, porozumění, řeč těla, komunikace a komunikační proces) 5. Emoční inteligence na pracovišti (jak využít EIQ pro profesní růst - dovednosti EIQ k profesnímu úspěchu) Tento předmět vznikl díky projektuCZ.1.07/2.2.00/28.0138 Modularizace manažerského a psychologického vzdělávání na Univerzitě Palackého v Olomouci cestou inovace a propojení ekonomických a psychologických studijních programů. Požadavky (podmínky splnění kurzu) (česky - podrobně/anglicky - stručně)

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 36 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 15 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je získání znalostí o emoční inteligenci, chápání jejího významu a důležitosti v různých oblastech lidského života jako je práce, mezilidské vztahy a osobnostní rozvoj a naučit studenty takové dovednosti a postupy, díky kterým budou schopni rozvíjet vlastní kvality v této oblasti.
Schopnost sebeuvědomění - identifikace a chápání vlastních pocitů (i pocitů druhých lidí) Schopnost sebeřízení - ovládání svých pocitů vědomým výběrem takových slov a činů, které vedou k požadovanému výsledku Sociální a komunikační dovednosti
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu Self-management I.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta

Teoretické základy předmět-zkouška Pracovní listy - jejich vyplnění, prezentace a obhajoba ve výuce
Doporučená literatura
  • Goleman,D.:. Emoční inteligence. Proč může být emoční inteligence důležitější než IQ, Columbus, Praha 2000.
  • Greenberger,D., Padesky, Ch.:. Na emoce s rozumem, Portál, Praha 2003.
  • Kanitz,A. von:. Jak rozvíjet svou emoční inteligenci, Grada, Praha 2008.
  • Křivohlavý, J.:. Pozitivní psychologie, Portál, s.r.o., Praha 2004.
  • Novák, T.:. Jednej asertivně, Grada, Praha 2012.
  • Šimek,J.:. Lidské pudy a emoce, Nakladatelství Lidové noviny, Praha 1995.
  • Vogel, I.:. Jak využít emocí pro profesní růst, Gradapublishing,a.s., Praha 2012.
  • VYBÍRAL, Z.:. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000..
  • Wilding, Ch.:. Emoční inteligence, Grada, Praha 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Psychologie (2015) Kategorie: Obory z oblasti psychologie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní