Vyučující
|
-
Vavrysová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Seitl Martin, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Emoční inteligence jako klíč k úspěchu v rámci úspěšného sebeřízení: 1. Vlastnosti emoční inteligence 2. Dovednosti emoční inteligence (Identifikace emocí Používání emocí Chápání emocí Zvládání emocí) 3. Emoční inteligence a jedinec (Sebeúcta a sebedůvěra, Emoční kompetence) 4. Emoční inteligence ve vztahu k druhým (Rozvoj komunikačních dovedností - Asertivní jednání, aktivní naslouchání, porozumění, řeč těla, komunikace a komunikační proces) 5. Emoční inteligence na pracovišti (jak využít EIQ pro profesní růst - dovednosti EIQ k profesnímu úspěchu) Tento předmět vznikl díky projektuCZ.1.07/2.2.00/28.0138 Modularizace manažerského a psychologického vzdělávání na Univerzitě Palackého v Olomouci cestou inovace a propojení ekonomických a psychologických studijních programů. Požadavky (podmínky splnění kurzu) (česky - podrobně/anglicky - stručně)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 36 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získání znalostí o emoční inteligenci, chápání jejího významu a důležitosti v různých oblastech lidského života jako je práce, mezilidské vztahy a osobnostní rozvoj a naučit studenty takové dovednosti a postupy, díky kterým budou schopni rozvíjet vlastní kvality v této oblasti.
Schopnost sebeuvědomění - identifikace a chápání vlastních pocitů (i pocitů druhých lidí) Schopnost sebeřízení - ovládání svých pocitů vědomým výběrem takových slov a činů, které vedou k požadovanému výsledku Sociální a komunikační dovednosti
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předmětu Self-management I.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Teoretické základy předmět-zkouška Pracovní listy - jejich vyplnění, prezentace a obhajoba ve výuce
|
Doporučená literatura
|
-
Goleman,D.:. Emoční inteligence. Proč může být emoční inteligence důležitější než IQ, Columbus, Praha 2000.
-
Greenberger,D., Padesky, Ch.:. Na emoce s rozumem, Portál, Praha 2003.
-
Kanitz,A. von:. Jak rozvíjet svou emoční inteligenci, Grada, Praha 2008.
-
Křivohlavý, J.:. Pozitivní psychologie, Portál, s.r.o., Praha 2004.
-
Novák, T.:. Jednej asertivně, Grada, Praha 2012.
-
Šimek,J.:. Lidské pudy a emoce, Nakladatelství Lidové noviny, Praha 1995.
-
Vogel, I.:. Jak využít emocí pro profesní růst, Gradapublishing,a.s., Praha 2012.
-
VYBÍRAL, Z.:. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000..
-
Wilding, Ch.:. Emoční inteligence, Grada, Praha 2010.
|