Vyučující
|
-
Orel Miroslav, MUDr. PhDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Cílem je seznámení se základními diagnostickými kategoriemi dle MKN-10. Studenti získají základní orientaci v tématech speciální psychopatologie. Pozornost je věnována znakům, klasifikaci, diferenciální diagnostice. Hlavní oblasti.: - organické a symptomatické duševní poruchy - duševní poruchy vyvolané účinkem psychoaktivních látek - duševní poruchy schizofrenního okruhu - poruchy nálady - neurotické poruchy - behaviorální syndromy - poruchy osobnosti a chování dospělých - poruchy v oblasti sexuality - mentální retardace - duševní poruchy dětského a adolescentního věku - simulace, disimulace a předstíraná porucha
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
- Domácí příprava na výuku
- 100 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 100 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 100 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seznámení se základními diagnózami a skupinami diagnóz psychiatrických poruch a onemocnění dle platné MKN-10, orientace v otázkách diferenciální diagnostiky v psychiatrii. Pozornost věnována příčinám, projevům, diagnostice, terapii, prognóze jednotlivých psychiatrických onemocnění a stavů. Neurózy, sociopatie, schizofrénie, deprese, organické poruchy, mentální retardace. Forenzní psychopatologie. Terapie ve speciální psychiatrii.
Kompetence v rozsahu cíle předmětu, studenti získají přehled v základních diagnostických jednotkách současné psychiatrie. Kompetence v rozsahu cíle předmětu, orientace v základních tématech speciální psychopatologie včetně diagnostických kategorií a soudobých klasifikačních systémů. Obeznámení studentů se základními diagnózami a skupinami diagnóz psychiatrických poruch a onemocnění dle platné MKN-10, orientace v otázkách diferenciální diagnostiky v psychiatrii. Pozornost věnována porozumění příčinám, projevům, diagnostice, terapii, prognóze jednotlivých psychiatrických onemocnění a stavů.
|
Předpoklady
|
bez předchozích předpokladů
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška
zájem, aktivní účast ve výuce, ústní zkouška znalostí
|
Doporučená literatura
|
-
Orel, M. a kol. (2016). Psychopatologie. nauka o nemocech duše.. Praha.
|