Vyučující
|
-
Jochmannová Leona, PhDr. Ph.D.
-
Smejkal Jiří, PhDr.
-
Obereignerů Radko, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Specifické otázky dětské klinické psychologie formou kazuistik z praxe, psychodiagnostika dětí jako předpoklad psychoterapie dětí. Psychoterapie dětí a dospívajících (specifika, cíle, indikace, formy, prostředky, průběh), speciální úseky psychoterapie dětí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Prostředky a specifika psychoterapie u dětí a mládeže. Interakce psychoterapeuta a dítěte. Individuální a skupinová terapie. Demonstrace a výcvik v technikách a postupech psychoterapie dětí a mládeže.
Student rozlišuje jednotlivé poruchy psychického vývoje v dětském a dorostovém věku, student se orientuje v psychoterapii dětí a dospívajících.
|
Předpoklady
|
Vývojová psychologie 1-3, Patopsychologie dětí, Psychoterapie dětí 1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Seminární práce
Aktivní účast ve výuce, docházka 100 %. Zájem o obor, dětská případová studie.
|
Doporučená literatura
|
-
Heller, L. & LaPierre, A. Uzdravení vývojového traumatu.
-
Hort, Hrdlička, Kocourková, Malá a kol.:. Dětská a adolescentní psychiatrie.
-
Matoušek, O. (Ed.). Dít traumatizované v blízkých vztazích.
-
Říčan, P., Krejčířová, D., et al. Dětská klinická psychologie.
-
Svoboda, M. - Krejčířovas, D. - Vágnerová, M.:. Psychodiagnostika dětí a dospívajících.
|