Vyučující
|
-
Smékalová Eleonora, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Doučování - práce s dítětem. Pedagogicko-psychologické otázky v praxi. Vztah vývoje a učení Motivace dítěte k učení Otázky výchovy - jak přistupovat k dítěti jako doučující
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se podílejí na prevenci školní neúspěšnosti žáků některých základních škol Olomouckého regionu.
Student získá zkušenosti z práce s dítětem při doučování, bude mít přehled o otázkách výchovy a učení, bude znát základní literaturu k tématu, pozná svět školy z jiné strany než dosud.
|
Předpoklady
|
Zájem o školskou problematiku, o učení a vývoj, zkušenosti s prací s dětmi.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
- spolehlivost a důvěryhodnost - celoroční pravidelné doučování jednoho žáka na základní škole - aktivní účast na seminářích a supervizních setkáních - účast na konzultacích ohledně doučování
|
Doporučená literatura
|
-
Prekop, J. Malý tyran. Praha:Portál, 1993..
-
Vygotskij, L.S. Psychologie myšlení a řeči. Výbor z díla uspořádal Jan Průch. Praha:Portál, 2004.
|