Vyučující
|
-
Smékalová Eleonora, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Doučování - práce s dítětem. Pedagogicko-psychologické otázky v praxi. Vztah vývoje a učení Motivace dítěte k učení Otázky výchovy - jak přistupovat k dítěti jako doučující
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 11 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se podílejí na prevenci školní neúspěšnosti žáků některých základních škol Olomouckého regionu.
Student získá zkušenosti z práce s dítětem při doučování, bude mít přehled o otázkách výchovy a učení, bude znát základní literaturu k tématu, pozná svět školy z jiné strany než dosud.
|
Předpoklady
|
Zájem o školskou problematiku, o učení a vývoj, zkušenosti s prací s dětmi.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
- spolehlivost a důvěryhodnost - celoroční pravidelné doučování jednoho žáka na základní škole - aktivní účast na seminářích a supervizních setkáních - účast na konzultacích ohledně doučování
|
Doporučená literatura
|
-
Kopřiva, P. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005..
-
Pešová, I., Šamalík, M. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praha: Grada, 2006..
-
Rogge, J. U. Děti potřebují hranice. Praha:Portál, 1996..
-
Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006..
|