Vyučující
|
-
Aigelová Eva, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vymezení pojmu internetové poradenství - Návaznost na krizovou intervenci - Různá východiska pro poskytování služeb internetového poradenství - Typy dotazů - Guide-lines pro odpovědi - Etická stránka internetového poradenství - Praktické procvičování - Monitorování stránek www.internetporadna.cz
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny)
- Domácí příprava na výuku
- 8 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 34 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
získat dovednost písemně odpovídat na dotazy s psychologickou tematikou
studenti dokáží kvalitně a citlivě odpovídat na dotazy s psychologickou tematikou, a to písemnou formou
|
Předpoklady
|
- ukončení bakalářského studia psychologie, schopnost empatie, dovednost citlivě se písemně vyjadřovat
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
- účast na tutoriálu - nejméně 2 kvalitně zpracované odpovědi na dotazy (výběr po dohodě s vyučujícím)
|
Doporučená literatura
|
-
Horská, B., Lásková, A., Ptáček, L. (2010). Internet jako cesta pomoci.. Praha: Slon.
-
Špatenková,N. a kol. Krizová intervence pro praxi..
-
Veselský, P. (2009). Internetové poradenství. In: Baštecká, B. (2009). Psychologická encyklopedie aplikované psychologie.. Praha: Portál.
-
Vodáčková, D. (2007). Krizová intervence. Praha: Portál.
|