Vyučující
|
-
Viktorová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Smékalová Eleonora, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- "Školní úspěšnost" a hodnocení výsledků učení - různé přístupy. - Moderní metody učení a vzdělávání - digitální vzdělávání - Škola, hodnoty a role očekávání v učení. - Negativní jevy ve škole - agrese, šikana, záškoláctví a jejich prevence. - Standardizované testování a hodnocení škol - dopad na školy a vzdělávání - Rodiče, vzdělávání a školní systém - Osobnost učitelů a studentů v procesu učení - Práce školního psychologa - nejen se studenty / žáky - Poradenství v pedagogické a školní psychologii - co to znamená
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 23 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je poskytnout studentovi informace o: - současných problémech pedagogické psychologie a školských systémů obecně; - myšlence inkluzivního školského systému a jeho úskalí; - výhodách a nevýhodách používání standardizovaných testů ve vzdělávacím kontextu; - výhodách a rizicích používání digitálních technologií při učení a vzdělávání;
Absolvent: - dokáže popsat výhody a nevýhody digitálních technologií a sociálních médií ve vzdělávání - orientuje se v nárocích povolání učitele a dovede popsat specifika jeho interakcí se žáky - zná zásady pro komunikaci s ostatními aktéry ve vzdělávání
|
Předpoklady
|
Aby se mohl student zúčastnit, musí mít již absolvovaný kurz "Úvodu do pedagogické a školní psychologie" nebo podobný kurz na své domovské univerzitě.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Didaktický test, Seminární práce
Aktivní účast ve výuce, splnění průběžných úkolů (2 eseje), závěrečná ústní zkouška.
|
Doporučená literatura
|
|