Předmět: Pedagogickopsychologické poradenství, praxe

« Zpět
Název předmětu Pedagogickopsychologické poradenství, praxe
Kód předmětu PCH/MSPS
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Smékalová Eleonora, PhDr. Ph.D.
  • Šmahajová Veronika, PhDr. Ph.D.
  • Skopal Ondřej, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Výběr zařízení, v nichž je možno provádět stáž, je omezen na ta zařízení, kde pracuje psycholog na plný úvazek - vybírat je možno z Pedagogicko-psychologických poraden, Speciálně-pedagogických center či Středisek výchovné péče Student má být přítomen různorodé psychologické práci (diagnostika, intervence, konzultace s rodiči) Praxe je koncipována na 40 hodin pobytu ve školském poradenském zařízení, což obnáší 5 pracovních dnů

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
  • Exkurze - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 5 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Poznat chod školního poradenského zařízení, mít možnost poznat práci poradenského psychologa ve školním poradenském zařízení
Student bude mít představu o fungování školského poradenského zařízení v praxi, bude vědět, kdo jsou klienti takového zařízení, jak se do něj dostanou, co se jim nabízí, jaké jsou výstupy, komu se předávají.
Předpoklady
zájem o danou problematiku, absolvování předmětu pedagogická psychologie

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Rozbor portfolia studenta

-potvrzení o absolvování stáže -poznámky studenta z průběhu stáže
Doporučená literatura
  • Vyhláška o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních (č.72/2005 Sb.).
  • Krejčová, L., Mertin, V. (eds.). (2010). Pedagogická intervence u žáků. Wolters Kluwer Česká republika.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.
  • Mertin, V., Krejčová, L. (Eds.). (2012). Metody a postupy poznávání žáka. Pedagogická diagnostika.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.
  • Pešová,I., Šamalík,M. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praha: Grada, 2006..
  • Zdeněk Matějček. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství.. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Psychologie (2019) Kategorie: Obory z oblasti psychologie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -