Vyučující
|
-
Skopal Ondřej, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Pedagogicko-psychologické poradenství u nás - význam, vývoj, současnost 2. Pedagogicko-psychologické poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání 3. Pedagogicko-psychologická diagnostika, psaní zpráv 4. Školní zralost 5. Specifické poruchy učení - klasifikace, diagnostika, doporučení a náprava 6. Hyperkinetické poruchy 7. Poradenství pro nadané a talentované 8. Výchova k volbě povolání, kariérové poradenství, poradenství pro volný čas 9. Specifika práce v SPC a SVP (ideálně zvaný host) 10. Aktuální trendy v oblasti pedagogicko-psychologického poradenství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Pracovní činnosti (dílny)
- Exkurze
- 16 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Zorientovat se v systému ped.psych.poradenství a získat znalosti a dovednosti pro poradenskou psychologickou práci v této oblasti
Student bude mít znalosti a dovednosti potřebné pro vykonávání funkce poradenského psychologa ve školských porad.zařízeních
|
Předpoklady
|
Absolvování 2.bloku studia psychologie, zájem o poradenskou práci v oblasti školství, absolvování stáže ve školském poradenském zařízení.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
-aktivní účast na seminářích -vlastní prezentace zkušeností z praxe nebo exkurze -prokázání znalostí a prostudování zadané literatury
|
Doporučená literatura
|
-
Krejčová, L., Mertin, V. (Eds.). (2010). Pedagogická intervence u žáků ZŠ.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.
-
Krejčová, L., Mertin, V. (2016). Metody a postupy poznávání žáka. Pedagogická diagnostika.. Wolters Kluwer.
-
Zdeněk Matějček. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství.. Praha: Portál.
|