Vyučující
|
-
Kolařík Marek, PhDr. Ph.D.
-
Mošťková Šárka, Mgr.
-
Mazalová Romana, PhDr. PhD.
-
Skopal Ondřej, PhDr. Ph.D.
-
Palová Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Lipková Erika, Mgr.
-
Fryštacká Karolína, Mgr.
-
Friedlová Martina, Mgr. et Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Struktura disciplíny : psychosociální techniky a hry zaměřené na - představování a seznamování, - zkvalitnění interpersonální komunikace, - sebepoznání, náhled, - poskytování zpětné vazby, - tvořivost
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Částečné zažití metod psychosociálního výcviku a prvků psychoterapie na ?vlastní kůži?. Bezprostřední zažití a uvědomění si terapeutického potenciálu a mechanismů skupinového účinku. Skupina umožňuje sebepoznání, hlubší poznání spolužáků a vztahů ve skupině, nácvik vyjadřování a pozorování druhých. Výcvik napomáhá ke zvyšování schopnosti vcítění a porozumění druhým (empatie), spojené s porozuměním vlastní zkušenosti (autopsie).
rozvoj komunikačních dovednosti,
|
Předpoklady
|
bez předchozích předpokladů
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Aktivní účast na hodinách IPV
|
Doporučená literatura
|
-
Bosáková, E., Frýba, M. (1984). Psychologická propedeutika. Olomouc.
-
Hájek, P., Bakalář, E. (1981). Cvičení z psychoterapie I.. Olomouc.
-
Hermochová, S. (1994). Hra pro život 1. Praha, Portál.
-
Hermochová, S. (1982). Sociálně psychologický výcvik. Praha, SPN.
-
Kolařík, M. Interakční psychologický výcvik (2011). Grada Publishing, Praha.
|