Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 16 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je studenty blíže seznámit se základními lingvistickými pojmy a problémy, procesy osvojování jazyka a poruchami řeči z psychologického, lingvistického a neurologického hlediska
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
Čermák, F. (2011). Jazyk a jazykověda - přehled, slovníky.. Praha.
-
Černý, J. (2005). Malé dějiny lingvistiky. Praha.
-
Erhart, A. (2001). Úvod do psycholingvistiky. Brno.
-
Hagege, C. Člověk a řeč.
-
Love, R. J., Webb, W. G. (2009). Mozek a řeč ? neurologie nejen pro logopedy. Praha.
-
Nebeská, I. (1992). Úvod do psycholingvistiky. Praha.
-
Pinker, S. (2010). Jazykový instinkt. Praha.
-
Pinker, S. (2008). Slova a pravidla. Praha.
-
Průcha, J. (2011). Dětská řeč a komunikace - poznatky vývojové psycholingvistiky.. Praha.
|