Vyučující
|
-
Obereignerů Radko, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah (podrobnější popis náplně předmětu - sylabus): Seznámení s psychodiagnostickými metodami, které nejsou obsahem povinné výuky diagnostiky. Posluchači se naučí používat specializované metody pro nejrůznější oblasti praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Diagnostické strategie u základních typů problémů a mentálních poruch. Seznámení s testovými bateriemi, klinickým přístupem i následnými poradenskými teraputickými postupy.
Student umí kombinovat testové metody a baterie pro diferenciální diagnostiku základních psychopatologických okruhů.
|
Předpoklady
|
psychologie osobnosti, psychodiagnosté metody dospělých, psychopatologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Lezak, M.D., Howieson, D.B., Loring, D.W. (2004). Neuropsychological assessment. Oxford.
-
Morávek S. Úvod do psychodiagnostiky dospělých.
-
Svoboda M., a kol. (2013). Psychologická diagnostika dospělých. Praha, Portál.
-
SVOBODA, M. (1999). Psychologická diagnostika dospělých. Praha : Portál.
|