Vyučující
|
-
Manková Denisa, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Prezentace vybrané série snímků v tematické linii. První část semináře je založena na společné prezentaci filmu. Druhá část semináře je pak tvořena metodou focus groups s důrazem na schopnost introspekce a jejího využití v psychologii - v tomto případě na práci s filmem. Vzhledem k délce prezentovaných filmů a následné diskuzi je seminář vyučován blokově ve vybraných a domluvených termínech.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je naučit studenty pracovat s introspektivním zpracováním zhlédnutého filmového materiálu tak, aby byli schopni své myšlenky, pocity a názory následně sdílet ve skupinové diskuzi a umět také přijímat a zpracovávat pohledy ostatních účastníků semináře. Studenti se v semináři učí zacházet s prožitkovým materiálem jako zdrojem informací využitelným v klinické i sociálně psychologické praxi.
Použití introspektivní metody v praxi. Analýza kvalitativního narativního materiálu. Kombinace introspektivního materiálu a podkladů k filmu. Schopnost zamyslet se nad viděným dílem z různých úhlů pohledu.
|
Předpoklady
|
Zájem o filmy a filmovou tvorbu Metodologie I. - III.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní účast na seminářích a ohniskových skupinách. Zvládnutí metody introspekce a její aplikace na praci s filmem.
|
Doporučená literatura
|
-
David Bordwell & Kristin Thompson. (2011). Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. Praha. Akademie múzických umění (AMU).
-
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody. Praha: Grada.
-
Murray Smith. (2022). Engaging Characters: Fiction, Emotion, and the Cinema (2nd edn). Oxford University Press.
-
Torben Grodal. (1999). Moving Pictures: A New Theory of Film Genres, Feelings, and Cognition. Clarendon Press.
|