Předmět: Adolescent, duševní zdraví a vývoj

« Zpět
Název předmětu Adolescent, duševní zdraví a vývoj
Kód předmětu PCH/AMH
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Procházka Roman, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Krasniqi Elona
Obsah předmětu
Kurz bude rozděleno do následujících lekcí (materiály budou poslány před každým seminářem): - Puberta a psychologický vývoj - Kognitivní a vývoj mozku - Vztahy a kontextuální vlivy v dospívaní - Dospívání a média - Procesy rizika a resilence během dospívání - Úvod do perspektivy vývojové psychopatologie - Externalizované problémy - Internalizované problémy - Propagace a prevence duševního zdraví mládeže

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 9 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 35 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled a pochopení vývoje v dospívání porozumět faktorům, které utvářejí identitu, adolescentní osobnost i faktorů rizikovým a faktorům podporujícím odolnost. Kurz se bude zabývat také zdravotním stavem mládeže adolescentů (úzkost, deprese, psychózy, bipolární porucha, disharmonický vývoj osobnosti) a chováním spojeného s adolescentním zdravím (delikvence, agresivní chování, poruchy příjmu potravy). 1. 18.02. Virtual 2. 04.03 Virtual 3. 18.03 Virtual 4 01.04 Virtual 5 15.04 Virtual 6 29.04 Virtual 7 06.05 Virtual 8 13.05 Virtual Virtual Meeting link (via Teams), the info below: https://teams.live.com/meet/9318361737819?p=Vr39ffvRBsPV2aOFIW
Po absolvování kurzu se předpokládá, že studenti budou mít hluboké znalosti o faktorech ovlivňujících přechodné roky mezi dětstvím a dospělostí, porozumí roli puberty v kontextu psychopatologie a také budou znát základní přístupy psychologické mladým lidem s duševními problémy.
Předpoklady
Kurz je zaměřen an studenty mající znalosti vývojové psychologie, sociální psychologie a vývojové psychopatologie.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Seminární práce

Studenti jsou povinni navštěvovat přednášky a semináře. Očekává se zapojení se do diskuse a splnění zadaných povinností v průběhu semestru. povolené jsou max. 2 abscence Požadavky k zápočtu: Studenti jsou povinni navštěvovat přednášky a semináře, zapojovat se do diskuse a splnit případovou studii zadanou v průběhu semestru. Požadavky a forma zkoušky:Po absolvování předmětu budou studenti hodnoceni zkouškou a písemno prací (případová studie, kazuistika).
Doporučená literatura
  • Cicchetti, D. (2006). Development and Psychopathology. In Chichetti, D., & Cohen, J, D. (Eds.), Developmental Psychopathology Volume 1, THEORY and METHOD.. Hoboken, New Jersey. John Willey & Sons, Inc.
  • Evans. L. D., Foa. B, E., Gur. E. R., Hedin, H., O?brien. P. Ch., Romer, D., Seligman. P. E. M., Timothy Walsh, B. (2005). Treating and Perventing Adolescent Mental Health Disorders. What we know and what we don?t Know.. New York, New York. Oxford University Press, Inc.
  • Foa. B. E., & Adrews. W. L. (2006). If your adolescent Has an Anxiety Disorder: An essential Resourse for Parents. Oxford University Press, Inc.
  • Lerner. M. R., & Steinberg, L. (2004). Handbook of Adolescent Psychology. New Jersey; John Willey & Sons , Inc.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Psychologie (2015) Kategorie: Obory z oblasti psychologie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -