Vyučující
|
-
Procházka Roman, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Krasniqi Elona
|
Obsah předmětu
|
Kurz bude rozděleno do následujících lekcí (materiály budou poslány před každým seminářem): - Puberta a psychologický vývoj - Kognitivní a vývoj mozku - Vztahy a kontextuální vlivy v dospívaní - Dospívání a média - Procesy rizika a resilence během dospívání - Úvod do perspektivy vývojové psychopatologie - Externalizované problémy - Internalizované problémy - Propagace a prevence duševního zdraví mládeže
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 9 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled a pochopení vývoje v dospívání porozumět faktorům, které utvářejí identitu, adolescentní osobnost i faktorů rizikovým a faktorům podporujícím odolnost. Kurz se bude zabývat také zdravotním stavem mládeže adolescentů (úzkost, deprese, psychózy, bipolární porucha, disharmonický vývoj osobnosti) a chováním spojeného s adolescentním zdravím (delikvence, agresivní chování, poruchy příjmu potravy). 1. 18.02. Virtual 2. 04.03 Virtual 3. 18.03 Virtual 4 01.04 Virtual 5 15.04 Virtual 6 29.04 Virtual 7 06.05 Virtual 8 13.05 Virtual Virtual Meeting link (via Teams), the info below: https://teams.live.com/meet/9318361737819?p=Vr39ffvRBsPV2aOFIW
Po absolvování kurzu se předpokládá, že studenti budou mít hluboké znalosti o faktorech ovlivňujících přechodné roky mezi dětstvím a dospělostí, porozumí roli puberty v kontextu psychopatologie a také budou znát základní přístupy psychologické mladým lidem s duševními problémy.
|
Předpoklady
|
Kurz je zaměřen an studenty mající znalosti vývojové psychologie, sociální psychologie a vývojové psychopatologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Seminární práce
Studenti jsou povinni navštěvovat přednášky a semináře. Očekává se zapojení se do diskuse a splnění zadaných povinností v průběhu semestru. povolené jsou max. 2 abscence Požadavky k zápočtu: Studenti jsou povinni navštěvovat přednášky a semináře, zapojovat se do diskuse a splnit případovou studii zadanou v průběhu semestru. Požadavky a forma zkoušky:Po absolvování předmětu budou studenti hodnoceni zkouškou a písemno prací (případová studie, kazuistika).
|
Doporučená literatura
|
-
Cicchetti, D. (2006). Development and Psychopathology. In Chichetti, D., & Cohen, J, D. (Eds.), Developmental Psychopathology Volume 1, THEORY and METHOD.. Hoboken, New Jersey. John Willey & Sons, Inc.
-
Evans. L. D., Foa. B, E., Gur. E. R., Hedin, H., O?brien. P. Ch., Romer, D., Seligman. P. E. M., Timothy Walsh, B. (2005). Treating and Perventing Adolescent Mental Health Disorders. What we know and what we don?t Know.. New York, New York. Oxford University Press, Inc.
-
Foa. B. E., & Adrews. W. L. (2006). If your adolescent Has an Anxiety Disorder: An essential Resourse for Parents. Oxford University Press, Inc.
-
Lerner. M. R., & Steinberg, L. (2004). Handbook of Adolescent Psychology. New Jersey; John Willey & Sons , Inc.
|