Vyučující
|
-
Mandysová Petra, doc. Ph.D.
-
Reiterová Eva, RNDr. Ph.D.
-
Mazalová Lenka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Celkový rozsah předmětu je 27 hodin, z toho je 15 hodin kontaktních a 12 hodin nekontaktních. Obsah seminářů a cvičení: - Úloha, charakteristika a význam výzkumu, jeho druhy. - Základní terminologie.(metoda, metodika, reliabilita, validita ?) - Úvod do kvalitativního výzkumu. - Úvod do kvantitativního výzkumu. - Základy kvalitativní analýzy dat - Prezentace výsledků výzkumu - Grantové agentury a možnosti získávání finančních prostředků na výzkum - Rozbor uskutečněného kvantitativního výzkumu. Publikační etika Vymezení hlavních témat předmětu: Metodologické aspekty diplomové práce - Analýza vybraných kvalitativních a kvantitativních výzkumných studií - posouzení metodologie studie, přiměřenost designu, cíle a zvolené metodologie, vhodnost výběru metod a výzkumného souboru, přesnost analýzy, adekvátnost závěrů a interpretace, etické aspekty výzkumných studií. - Příprava a prezentace projektu výzkumné práce - stanovení problémů, cílů, výzkumných otázek a hypotéz a jich zdůvodněni. Výběr předpokládané metody a její zdůvodněni ve vztahu k stanoveným problémům. Formální a organizační aspekty diplomové práce - Úprava textu Diplomové práce jako celku. - Úprava a uspořádání jednotlivých částí textu. - Odevzdání práce, posudky. - SZZ a obhajoba DP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje s výzkumným procesem, jeho charakteristikami a druhy. Při popisu jednotlivých fází a kroků výzkumného projektu postupuje od koncepční fáze, přes fázi návrhu a plánování, empirickou a analytickou k diseminační fázi. Cílem předmětu je poskytnout studentu vstup do problematiky výzkumu ve zdravotnictví. Po absolvování se student bude orientovat v základních typech výzkumu, bude schopen sestavit design jednoduchého výzkumného šetření. Bude se orientovat v technikách náhodného i záměrného výběru, sběru dat a základních statistických testech včetně popisné statistiky. Bude znát možnosti získávání finančních prostředků na výzkum a bude umět svoji práci diseminovat.
Student/ka bude: - znát jednotlivé fáze výzkumného projektu - schopen zpracovat návrh výzkumného projektu - chápat etické problémy výzkumu v zdravotnictví - schopen prezentovat výsledky výzkumných zjištění - schopen aplikovat kroky výzkumného projektu při zpracování tématu diplomové práce
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Zpracování seminární práce. Aktivní účast na seminářích a cvičeních.
|
Doporučená literatura
|
-
EGER, L., EGEROVÁ, D. (2014). Základy metodologie výzkumu: pro studenty ekonomických oborů. Plzeň: ZČU.
-
Gurková E. (2019). Praktický úvod do metodologie výzkumu v ošetřovatelství.
-
Hendl J., Remr, J. (2021). Metody výzkumu a evaluace. Praha, Portál.
-
Hendl, Jan. (2021). Kvalitativní výzkum. Praha, Portál.
-
Vévodová, Š., & Ivanová, K. Základy metodologie výzkumu pro nelékařské zdravotnické profese.
-
Walker, I. (2013). Výzkumné metody a statistika. Praha.
|