Předmět: Praktická výuka 6

« Zpět
Název předmětu Praktická výuka 6
Kód předmětu OSE/VOPP6
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pivovarová Simona, Mgr.
  • Neumannová Lenka, Mgr.
  • Přikrylová Aneta, Mgr.
Obsah předmětu
Obsahem praxe je poskytování ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu u pacientů se zaměřením na potřeby v oblastech podpory zdraví, výživa, vylučování, aktivita, odpočinek, vnímání - poznávání, vnímání sebe sama, vztahy, sexualita, zvládání zátěže, bezpečnost-ochrana, komfort, růst a vývoj. Studenti v rámci této individuální klinické výuky zdokonalují kompetence při poskytování ošetřovatelské péče na pracovištích komunitní péče a dalších vybraných pracovištích v úzké návaznosti na předmět komunitní péče. Klinická praxe je vedena mentory. Průběh praxe je zaznamenán do Záznamu ošetřovatelské praxe.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Praktická výuka 6 zahrnuje klinickou praxi a praktické vyučování umožňující studentům aplikovat v podmínkách poskytovatele zdravotních služeb a v domácím prostředí pacientů teoretické vědomosti a praktické dovednosti, které získali studiem teoreticko-praktických disciplín. Poskytuje prostor pro zdokonalování dovedností a pracovních návyků, vede studenty k samostatnosti, odpovědnosti a práci v týmu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Hospitace, Seminární práce

Obhajoba ošetřovatelské dokumentace vedené dle zásad ošetřovatelského procesu - dokumentování všech fází ošetřovatelského procesu u vybraného pacienta. Absolvování klinické výuky a praxe s hodnocením.
Doporučená literatura
  • (2018). Nursing diagnoses : definitions and classification 2018-2020.
  • Bártlová, S. (2009). Komunitní ošetřovatelství pro sestry: učební text pro sestry v komunitní péči. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů.
  • Berman, A., Snyder, S., Kozier, B., & Erb, G. L. (2014). Kozier & Erb's fundamentals of nursing: concepts, process, and practice. Harlow: Pearson.
  • CLARES, JW. et al. Subset of nursing diagnoses for the elderly in Primary Health Care.
  • NANDA International. (2015). Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2015-17. Praha: Grada.
  • Pokorná, A. et al. (2014). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech II. Brno.
  • Pokorná, A. et al. (2013). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech. Brno.
  • Vörösová, G., Solgajová, A., Archalousová, A. (2015). Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Všeobecné ošetřovatelství (2020) Kategorie: Zdravotnictví 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní