Course: Models and Concepts in Elderly Care

« Back
Course title Models and Concepts in Elderly Care
Course code OSE/INP28
Organizational form of instruction Lesson + Seminary
Level of course Master
Year of study 2
Semester Summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Procházková Eva, PhDr. PhD.
  • Machálková Lenka, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • Beaumont, J. (2004). Die Dementia Care Mapping Methode (DCM). Hans Huber Verlag.
  • Böhm, E. (2015). Psychobiografický model péče podle E. Böhma. Praha: Mladá fronta.
  • Böhm, E. (2001). Psychobiographisches Pflegemodell nach Böhm, Band I: Grundlagen. 2.Aufl.. Wien: Wilhelm Maudrich.
  • Böhm, E. (2004). Psychobiographisches Pflegemodell nach Böhm, Band II. Arbeitsbuch.. Wien: Wilhelm Maudrich.
  • E. Frankl. (2006). Lékařská péče o duši: základy logoterapie a existenciální analýzy.. Brno: Cesta.
  • Haškovcová, H. (2010). Fenomén stáří. Praha: Havlíček Brain Team.
  • KITWOOD, T. a CH. MŰLLER-HERGL. (2008). Demenz: Der person-zentrierte Ansatz im Umgang mit verwirrten Menschen. Bern: Hans Huber Verlag.
  • Kučerová, H. (2006). Demence v kazuistikách. Praha: Grada.
  • Preiss, M., Kučerová, H. a kol. (2006). (2006). Neuropsychologie v neurologii. Praha: Grada.. Praha: GRADA.
  • Procházková, E. (2008). Biografická péče - důstojná péče.. , Sestra 18(5).
  • Procházková, E. Bumerang traumat z dětství.. , Sestra 12(9-10).
  • Procházková, E. Cesta do duše seniorů. , Sestra 11(9-10).
  • Procházková, E. (2012). Inovační přístup k otázkám demence.. , Sestra 22(12).
  • Procházková, E. (2009). Péče o seniora na základě znalostí a využití biografie.. Sociální péče 1.
  • Procházková, E. (2013). Pochopení a vnímání sexuální problematiky v péči.. Sestra 12(3-4).
  • Procházková, E. (2014). Práce s biografií a plány péče. Praha: Mladá fronta.
  • Procházková, E. (2009). Prostředí jako terapeutické médium a psychobiografický princip normality v institucích poskytujících sociální služby seniorům.. Sesta 19(2).
  • Procházková, E. (2009). Rozhýbat psychiku, až potom tělo.. Sestra 19(11).
  • Procházková, E. (2010). Rozhýbejte duši, potom tělo: Rakouský příklad využití Böhmova modelu.. Ošetřovatelská péče 1(1).
  • Procházková, E. (2013). Životní příběh a sexuální potřeby.S. Sestra 12(7-8).
  • Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání.. Praha: Karolinum.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Health Sciences Study plan (Version): Nursing Care in Internal Specialty (2022) Category: Health service 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer