Vyučující
|
-
Machálková Lenka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět obsahuje celkem 25 hodin, z toho je 15 hodin cvičení a 10 hodin samostudia. Předmět Další postupy v ergoterapii seznamuje studenty s variabilními přístupy k pacientům. Obsahem předemětu jsou specifické a inovativní koncepty péče, které jsou aktuálně realizované v ČR. Náplň bloků: Získání anamnézy pacienta Možnosti komunikace s pacientem, motivace pacienta Mobilizace pacienta Aktivizující sebepéče Spolupráce s rodinou
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Studenti získají znalosti v oblasti využití dalších postupů v ergoterapii a možnostech implementace v klinické praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zpracování seminární práce na zvolené téma s parktickou realizací. Rozbor práce studenta s prokázáním orientace v dané problematice. 80% účast ve cvičení.
|
Doporučená literatura
|
-
BIENSTEIN, CH., FRÖHLICH, A. (2010). Basale Stimulation in der Pflege.
-
Böhm, E. (2015). Psychobiografický model péče podle E. Böhma. Praha: Mladá fronta.
-
DOSBABA, Filip, Dagmar KŘÍŽOVÁ a Martin HARTMAN. (2021). Rehabilitační ošetřování v klinické praxi.. Praha: GRADA.
-
FERTAĽOVÁ. (2020). Demence: nefarmakologické aktivizační postupy.. Praha: Grada.
-
Kaňovský, P. (2019). Obecná neurologie a vyšetřovací metody v neurologii. Olomouc.
-
MALOŇ-FRIEDLOVÁ, K. (2018). Bazální stimulace pro ošetřující, terapeuty, logopedy a speciální pedagogy. Liberec: Asociace poskytovatelů sociálních služeb.
-
Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie. Proměny lidské psychiky od početí po smrt.. Praha: Portál.
|