Vyučující
|
-
Kašparová Petra, Mgr. Ph.D.
-
Přibylová Irena, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem praxe je poskytování specifické ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu u skupiny dětských pacientů se zaměřením na potřeby v oblastech: podpora zdraví, výživa, vylučování, aktivita, odpočinek, vnímání - poznávání, vnímání sebe sama, vztahy, sexualita, zvládání zátěže, bezpečnost-ochrana, komfort, růst a vývoj. Student v rámci této individuální klinické výuky na základě klinického úsudku realizuje a dokumentuje individualizovanou péči o dětského pacienta na dětských pracovištích metodou ošetřovatelského procesu v konkrétních podmínkách - provádí klinické posouzení stavu potřeb dítěte, provádí ošetřovatelskou diagnostiku, navrhuje plán péče, realizuje ošetřovatelské intervence a vyhodnocuje efekt poskytované péče. Provádí edukaci dětí i rodičů ve specializovaných ambulancích. Student je schopen samostatně a iniciativně přistupovat ke specializovaným činnostem péče, zvládá složité situace, zvládá výkony základní a specializované ošetřovatelské péče v běžných situacích dle standardů péče. V rámci praxe je realizována supervize. Celkový rozsah hodin praxe je 161.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Ošetřovatelská praxe probíhá na dětských pracovištích a odborných ambulancích. Studenti jsou vedeni mentory ošetřovatelské praxe zdravotnických zařízení.
Po splnění praxe budou studenti schopni realizovat ošetřovatelskou péči o děti na dětských pracovištích a odborných ambulancích.
|
Předpoklady
|
Realizace předchozích praxí.
OSE/DSB33 a zároveň OSE/DSA26 a zároveň OSE/DSB25 a zároveň OSE/DSB26
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Obhajoba ošetřovatelské dokumentace vedené dle zásad ošetřovatelského procesu - dokumentování všech fází ošetřovatelského procesu u vybraného dítěte na ošetřovacích pracovištíchpediatrické péče. Předložení dokladu a absolvování praxe s hodnocením z klinického pracoviště.
|
Doporučená literatura
|
-
Klíma, J. (2016). Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing.
-
Křiváková, M., Číková, Z. (2016). Pečovatelství: péče o zdravé a nemocné dítě. Praha: Galén.
-
Kukla, L. (2016). Sociální a preventivní pediatrie v současném pojetí. Praha: Grada Publishing.
-
Lebl, J., Provazník, K., Hejcmanová, L. (2007). Preklinická pediatrie. Galén Praha.
-
Michálek, J. (2008). Pediatrická propedeutika: vybrané kapitoly. Brno: Masarykova univerzita.
-
Muntau, A., & Dvořák, P. (2014). Pediatrie. Praha: Grada.
-
NANDA International. (2018). Nursing Diagnoses: Definitions and Classification 2018-20. Wiley: Blackwell.
-
NANDA International. (2015). Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2015-17. Praha: Grada.
-
Plevová, I., Slowik, R. (2010). Komunikace s dětským pacientem. Praha: Grada.
-
Sedlářová, P. a kol. (2008). Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Grada, Praha.
-
Sikorová, L. (2012). Dětská sestra v primární a komunitní péči. Praha: Grada.
-
Sikorová, L. (2011). Ošetřovatelská péče v pediatrii. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
-
Sikorová, L. (2011). Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada Publishing.
-
Šagátová, A. (2014). Pediatrické ošetřovateľstvo: vybrané kapitoly. Bratislava: Herba.
-
Zanovitová, M., a Ovšonková, A. (2011). Ošetrovateľské intervencie a výkony v pediatrii. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
|