Předmět: Ošetřovatelské postupy v pediatrii

« Zpět
Název předmětu Ošetřovatelské postupy v pediatrii
Kód předmětu OSE/DSB04
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hrubá Renata, Mgr. Ph.D.
  • Urbášková Lenka, Mgr.
Obsah předmětu
Studenti si osvojí znalosti a alternativy postupů jednotlivých ošetřovatelských výkonů: aplikace farmak enterálně a parenterálně, injekce, i.v. přístupy, aplikace i.v. injekcí a infúzí, transfúze, manipulace s léčivy na pracovišti, odběry biologického materiálu a ošetřovatelskou péče před, v průběhu a po invazivním výkonu

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Studenti si osvojí znalosti a alternativy postupu provedení jednotlivých ošetřovatelských intervencí/výkonů s ohledem na aktuální situaci dítěte. Důraz je kladen na dodržování postupů prováděných intervencí ve shodě s nejnovějšími vědeckými poznatky a rozvojem technologií, v souladu s principy ošetřovatelského procesu a holistického pojetí ošetřovatelské péče. Počet nekontaktních hodin je 20.
Studenti budou umět provádět postupy ošetřovatelských intervencí s individuální a situační variabilitou, odpovídající nejnovějším trendům. Studenti budou umět pečovat o bezpečné prostředí a pomůcky, které jsou pro výkon ošetřovatelské činnosti žádoucí.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích a praktických cvičeních, zpracování řešení zadaného problému s demonstrací adekvátního ošetřovatelského postupu, ověření teoretických znalostí. Účast na praktických cvičeních 100 %.
Doporučená literatura
  • Berman, A., Snyder, S., Kozier, B., & Erb, G. L. (2014). Kozier & Erb's fundamentals of nursing: concepts, process, and practice. Harlow: Pearson.
  • Herdman, T. H., Kamitsuru, S. (2015). Ošetřovatelské diagnózy: definice & klasifikace: 2015-2017. Praha: Grada.
  • Krišková, A. (2006). Ošetrovateľské techniky: metodika sesterských činností : učebnica pre fakulty ošetrovateľstva. Martin: Osveta.
  • Pokorná, A. et al. (2014). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech II. Brno.
  • Pokorná, A. et al. (2013). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech. Brno.
  • Vytejčková, R. et al. (2015). Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III.. Praha.
  • Vytejčková, R. et al. (2013). Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II.. Praha.
  • Vytejčková, R. et al. (2011). Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I.. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Pediatrické ošetřovatelství (2019) Kategorie: Zdravotnictví 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní