Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Posouzení edukanta Vyhodnocení edukačních potřeb Edukační proces - jeho fáze, etapy Formulace cílů edukace Didaktické zásady edukace Edukační metody a formy Evaluace a sebereflexe v edukaci Tvorba scénáře edukačního projektu Vlastní edukační projekt a jeho prezentace Celkový rozsah předmětu je 35 hodin, z toho je 18 hodin kontaktních a 17 hodin nekontaktních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem a obsahem edukační role dětské sestry. Představit podmínky, procesy, formy a metody edukace. Rozlišit cílové skupiny edukace. Vysvětlit algoritmus projektování edukace. Při praktickém procvičení naučit studenty vytvářet projekty pro konkrétní cílovou skupinu klientů. Seznámit s obtížemi tvorby - jazykovými problémy, se zásadami tvorby a autorskými podmínkami. Upozornit na problémy týmové práce a technické realizace. Po vytvoření edukační opory budou studenti realizovat edukační lekci u lůžka nemocného ve zdravotnickém zařízení. Bude rovněž kladem důraz na spolupráci rodiče (zákonného zástupce) dítěte při edukaci.
Po absolvování výuky je student schopen pochopit význam a smysl edukačního procesu a jeho aplikaci v klinické ošetřovatelské praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zpracování, prezentace a obhájení edukačního projektu pro vybranou cílovou skupinu dětských pacientů.
|
Doporučená literatura
|
-
Paidagogos.
-
Pedagogická orientace. Vědecký časopis české pedagogické společnosti.
-
Pedagogika. Časopis pro vědy o vzdělávání a výchově.
-
Sociální pedagogika. Časopis pro vědu a praxi. http://soced.cz/cs/uvod/.
-
GURKOVÁ, Elena. (2017). Nemocný a chronické onemocnění: edukace, motivace a opora pacienta. Praha: Grada Publishing.
-
JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Grada.
-
Magurová, D. , Majerníková, L. (2010). Edukácia a edukačný proces v ošetrovatelstve. Martin: Osveta.
-
SUSAN B. BASTABLE. (2020). Nurse as Educator: Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice.. Jones & Bartlett Learning.
-
Veteška, J. (2014). Celoživotní učení pro všechny - výzva 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.
|