Předmět: Edukace v pediatrické péči

« Zpět
Název předmětu Edukace v pediatrické péči
Kód předmětu OSE/DSA32
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Prušová Eva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Posouzení edukanta Vyhodnocení edukačních potřeb Edukační proces - jeho fáze, etapy Formulace cílů edukace Didaktické zásady edukace Edukační metody a formy Evaluace a sebereflexe v edukaci Tvorba scénáře edukačního projektu Vlastní edukační projekt a jeho prezentace Celkový rozsah předmětu je 35 hodin, z toho je 18 hodin kontaktních a 17 hodin nekontaktních.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem a obsahem edukační role dětské sestry. Představit podmínky, procesy, formy a metody edukace. Rozlišit cílové skupiny edukace. Vysvětlit algoritmus projektování edukace. Při praktickém procvičení naučit studenty vytvářet projekty pro konkrétní cílovou skupinu klientů. Seznámit s obtížemi tvorby - jazykovými problémy, se zásadami tvorby a autorskými podmínkami. Upozornit na problémy týmové práce a technické realizace. Po vytvoření edukační opory budou studenti realizovat edukační lekci u lůžka nemocného ve zdravotnickém zařízení. Bude rovněž kladem důraz na spolupráci rodiče (zákonného zástupce) dítěte při edukaci.
Po absolvování výuky je student schopen pochopit význam a smysl edukačního procesu a jeho aplikaci v klinické ošetřovatelské praxi.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Zpracování, prezentace a obhájení edukačního projektu pro vybranou cílovou skupinu dětských pacientů.
Doporučená literatura
  • Paidagogos.
  • Pedagogická orientace. Vědecký časopis české pedagogické společnosti.
  • Pedagogika. Časopis pro vědy o vzdělávání a výchově.
  • Sociální pedagogika. Časopis pro vědu a praxi. http://soced.cz/cs/uvod/.
  • GURKOVÁ, Elena. (2017). Nemocný a chronické onemocnění: edukace, motivace a opora pacienta. Praha: Grada Publishing.
  • JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Grada.
  • Magurová, D. , Majerníková, L. (2010). Edukácia a edukačný proces v ošetrovatelstve. Martin: Osveta.
  • SUSAN B. BASTABLE. (2020). Nurse as Educator: Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice.. Jones & Bartlett Learning.
  • Veteška, J. (2014). Celoživotní učení pro všechny - výzva 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Pediatrické ošetřovatelství (2019) Kategorie: Zdravotnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní