Vyučující
|
-
Malinčíková Jana, MUDr. Ph.D.
-
Kopecký Miroslav, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení s teoretickými základy fyziologie a patofyziologie zátěže (metodikou,indikacemi, kontraindikacemi a interpretací funkčních zátěžových zkoušek - zátěžové elektrokardiografie, spiroergometrie, hand-grip testu a ambulatní 24 hodinové monitorace krevního tlaku a EKG) vč. rizika možných komplikací a znalostí klinické aplikace výsledků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
- Domácí příprava na výuku
- 41 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Student má být seznámen s teoretickými základy fyziologie a patofyziologie zátěže (metodikou, indikacemi, kontraindikacemi a interpretací funkčních zátěžových zkoušek - zátěžové elektrokardiografie, spiroergometrie, hand grip testu, frekvenční analýzy, ambulantní 24hodinové monitorace TK a EKG) vč. rizika možných komplikací a znalostí klinické aplikace výsledků.
Student po absolvování předmětu bude schopen implementovat získané poznatky v diagnosticko-terapeutickém přístupu k pacientům nebo ve vědecko-výzkumné činnosti.
|
Předpoklady
|
Znalosti anatomie, fyziologie a patologické fyziologie.
FYT/AFA06 a zároveň FYT/AFB01 a zároveň FYT/AFB02 a zároveň FYT/AFB03
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
100% účast na seminářích, ústní zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
BONNIE S. MOHNSEN. (2010). Concepts and principles of physical education: what every student needs to know. VA: National Association for Sport and Physical Education.
-
Dylevský, I. (1997). Pohybový systém a zátěž. Praha: Grada Publishing.
-
Pastucha D. a kol. (2014). Tělovýchovné lékařství vybrané kapitoly.
-
Pastucha, D., Sovová, E., Malinčíková, J., & Hyjánek, J. (2011). Tělovýchovné lékařství. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Vilikus, Z., Brandejský, P., & Novotný, V. (2004). Tělovýchovné lékařství. Praha: Karolinum.
|