Název předmětu | Oborový seminář 4 |
---|---|
Kód předmětu | OCH/OSE4 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Studenti vypracují totální syntézu podle článku, kterou následně prezentují na další hodině, ideálně v PowerPointu nebo po konverzi do PDF. Obsahem prezentace je seznámení publika s konkrétní sloučeninou, retro-syntetickou analýzou a popisem celé syntézy, včetně činidel, výtěžků a podobně. Student musí prokázat, že má syntézu, respektive publikaci dobře nastudovanou, jelikož může očekávat dotazy od ostatních studentů a vyučujícího. Ke každé syntéze jsou přiložené úkoly, které je třeba vyřešit a zamyslet se nad nimi. K úspěšnému řešení úkolů je třeba udělat další literární rešerši, případně využít přiložený článek nebo v něm citované reference, alternativně konzultovat s ostatními studenty nebo vyučujícím. Úkoly a jejich řešení musí být součástí prezentace. Všechny reakční schémata použité v prezentaci je třeba malovat "ručně" v ChemDraw nebo ACD ChemSketch (alternativně jiný kreslící program) a použít formátování ACS Style. Kopírovat schémata z jiných zdrojů je neakceptovatelné. Zpracovávané témata (syntézy): 1. Oseltamivir (Corey), Oseltamivir (Fukuyama), Oseltamivir (Trost) 2. Reserpine (Strok), Reserpine (Woodward), Strychine (Overman) 3. Strychine (MacMillan), Strychine (Mori), Strychine (Woodward), návrh léčiv: inhibitory kinás 4. Suaveoline, Tacamonine, Tirandamycin B, návrh struktury léčiv: Alzheimerova choroba 5. Trifarienol B, U-106305, Virantmycin, návrh struktury léčiv: inhibitory kinás 6. Wodeshiol, Yohimbine, Zaragozic acid, návrh struktury léčiv: inhibitory metaloproteázy 7. Ziziphine, vlastní návrh syntézy přírodní látky 8. Vlastní návrh syntézy přírodní látky (3x) 9. Vlastní návrh syntézy přírodní látky (3x)
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Seminář je určen k rozšíření znalostí se syntetickými postupy u složitějších organických molekul.
Schopnost navrhnout kompletní syntézu chemické sloučeniny. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
100 % docházku. Prezentace včetně řešení úkolů na úrovni. Aktivní zapojení do diskuze na prezentacích ostatních studentů. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Bioorganická chemie a chemická biologie (2020) | Kategorie: Chemické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |