Vyučující
|
-
Engelbrecht Wilken, prof. Dr. cand. litt.
|
Obsah předmětu
|
Systematický výklad všech deseti slovních druhů - sloveso, podstatné jméno, člen, přídavné jméno, zájmeno, číslovka, příslovce, předložka, spojka, citoslovce. Během kurzu zhruba pět písemných testů. Na konce kurzu písemný zápočtový test.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 60 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti získají lepší přehled o slovních druzích a jejich vzájemných vztazích. Zvláštní pozornost je věnována časovému systému sloves a problematice rekce.
Zvýšení schopností z B1 SERR na B2 SERR. Rozšíření základních znalostí nizozemské morfologie. Studenti se naučí určovat slovní druhy podle nizozemsko-vlámského systému, který je zčásti odlišný od českého.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z nizozemštiny (předměty NIZ/1JCV1, 1JCV2, 2JCV1, 2JCV2), schopnost mluvit a rozumět nizozemštině na úrovně B1 až B2 SERR. Přítomnost v hodinách (maximální absence dvakrát za semestr).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Písemný test
Prezence v hodinách (maximálně dva absence za semestr), připravování domácích úkolů, účast v testech.
|
Doporučená literatura
|
-
Geert Booij. (2002). The Morphology of Dutch. Oxford.
-
Haeseryn, Willy e.a. (1997). Algemene Nederlandse Spraakkunst. Groningen/Deurne.
-
Marek Vavřička. (2005). Přehled nizozemské gramatiky. Třebič.
-
Peter van Bart e.a. (1998). Grammatica van het Nederlands. Een inleiding. Amsterdam.
-
William Z. Shetter, Esther Ham. (2009). Dutch, An essential grammar. London, New York.
|