|
Vyučující
|
-
Fürst Tomáš, RNDr. Ph.D.
-
Nováček Pavel, doc. RNDr. CSc.
-
Macková Lucie, M.A., Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s historií foresightu, nejdůležitějšími osobnostmi tohoto oboru, jakož i mezinárodně uznávanými institucemi zaměřenými na foresight. Možnosti a limity foresightu budou diskutovány ve srovnání se studiem historie (zatímco můžeme plně interpretovat historii bez možnosti ovlivnit ji, nemůžeme zjistit budoucnost, ale máme možnosti a příležitosti k jejímu ovlivnění). Budou vysvětleny základní koncepty a pojmy (rámování, skenování, prognóza, vize, plánování a jednání).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz Foresight je úvodním kurzem pro studenty programu Foresight for Environment and Development.
Klasifikovat a vysvětlit využití základních metod foresight.
|
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z rozvojových a environmentáních studií.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Analýza výkonů studenta
Prezentace, test
|
|
Doporučená literatura
|
-
Futures Research Methodology 3.0 (Glenn).
-
Philip E. Tetlock, Dan Gardner. (2015). Superforecasting: The Art and Science of Prediction.. New York: Broadway books.
|