Vyučující
|
-
Nováček Pavel, doc. RNDr. CSc.
-
Nováčková Helena, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
- Současné výzvy a ohrožení, jaké má být vzdělávání pro budoucnost? - Mýty ve vzdělávání, staré a nové paradigma - Pozorování a analýza výuky na 1. i 2. stupni různých škol (Montessori, Scio, ZŠ Droždín) - Hejného metoda výuky matematiky - Co dělá dobrého učitele dobrým? - Svoboda a učení - Pedagogická komunikace - Formativní hodnocení - Inspirace ze zahraničí - z finského školství - Formativní hodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Absolvováním předmětu studenti porozumí starému a novému paradigmatu ve vzdělávání. Budeme společně prozkoumávat inovativní směry a myšlenkové proudy ve vzdělávání, abychom hledali odpovědi na otázky, jak vzdělávat pro nejistou budoucnost. Studenti na sobě zažijí sebeřízené vzdělávání. Styl výuky nastavuje změnu učení na základě vnější motivace k učení postaveném na motivaci vnitřní.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
ústní zkouška, portfolio
|
Doporučená literatura
|
-
Činčera, J., & Caha, M. (2005). Výchova a budoucnost: hry a techniky o životním prostředí a společnosti. Brno: Paido.
-
Feřtek, T. (2019). Co je nového ve vzdělávání. Nová beseda. Co je nového.
-
Gray, P. (2016). Svoboda učení. Jak nechat děti rozhodovat o svém vzdělávání.. Praha.
-
Kartous, B. (2019). No future: vezeme děti na parním stroji do virtuální reality?. Praha: 65. pole.
-
Kramperová, L. & Kršňák, J. (2018). Jak se učí živě?: rozhovory o inovativních školách. Praha: DharmaGaia.
-
Musil, R. (2022). Pedagogika: pro střední pedagogické školy. Praha: Informatorium.
-
Nováčková, J. (2008). Mýty ve vzdělávání: o škodlivosti některých zaběhaných představ o učení, škole a výchově a cestách, jak je překonat. Kroměříž: Spirála.
-
Spitzer, M. (2014). Digitální demence. Brno: Host -vydavatelství s.r.o.
-
Tichý, F. (2017). Výchova jako dobrodružství: to se v té Přírodní škole učíte na stromech?. Semily: Geum.
|