Předmět: Marketing ve zdravotnictví

« Zpět
Název předmětu Marketing ve zdravotnictví
Kód předmětu MNG/RZP32
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Navrátilová Daniela, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Hlavní témata (bloky) výuky: - Základní pojmy marketingu: definice a charakteristika marketingu. Specifické znaky systému zdravotní péče v ČR. Podstata a význam využití marketingu ve zdravotnictví. Marketingová koncepce. - Marketingová filosofie: definice a charakteristika různých marketingových filosofií a jejich použití ve zdravotnictví. - Marketingová strategie, její typy, nejčastější strategie ve zdravotnictví. Marketingový algoritmus. - Marketingové analýzy: analýza vnitřního a vnějšího prostředí, PEST analýza, SWOT analýza. - Realizace marketingu, marketingový mix: mix 8P a mix. 4C, služby a produkty ve zdravotnictví, charakteristiky produktů a služeb ve zdravotnictví, faktory komplexního přístupu k pacientovi, komplexní produkt (služba) z pohledu pacienta, ceny ve zdravotnictví. - Marketingový mix, promotion: komunikace, reklama, public relation,komunikace s médii, komunikace se zdravotními pojišťovnami. Public realation, tiskový mluvčí, prostředky a formy individuálního a skupinového působení. - Marketingový mix: Reklama, přípustnost a nepřípustnost reklamy ve zdravotnictví, zákazy a doporučení, sponzoring, etické kodexy zdravotníků. - C-mix: convenience, customer values, communication, cost- charakteristiky, cíle mixu. - Marketingový výzkum a průzkum: metody a formy marketingového výzkumu a průzkumu. - Plánování a kontrola marketingu: marketingové plány, marketingové akce, kontroly a jejich provádění, závěry a opatření. KH:10 NKH:20

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět se zabývá přípravou manažerů k realizaci marketingu v různých formách poskytovatelů zdravotní péče v ČR. Obsahuje následující strukturu obsahové náplně: Základní pojmy marketingu, marketingová filosofie, strategie a realizace. Marketingové analýzy. Realizace marketingu, marketingový mix. Marketingový výzkum a průzkum. Plánování a kontrola marketingu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
zkouška ve formě písemného testu, v případě menšího počtu bodů ještě ústní zkouška. Seminární práce dle výběru zadaných témat.
Doporučená literatura
  • Kotler, P. (2000). Marketing. Management. Victoria Publishing, Praha.
  • MCDONALD, M. (2017). Malcolm McDonald on marketing planning: understanding marketing plans and strategy. New York: Kogan Page.
  • ZLÁMAL J. (2016). Etika, legislativa a organizace zdravotnictví ČR.. Computer Media.
  • Zlámal, J. (2009). Marketing ve zdravotnictví. Brno, NCONZO.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Organizace a řízení ve zdravotnictví (2020) Kategorie: Zdravotnictví 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní