Hlavní témata (bloky) výuky: - Základní pojmy marketingu: definice a charakteristika marketingu. Specifické znaky systému zdravotní péče v ČR. Podstata a význam využití marketingu ve zdravotnictví. Marketingová koncepce. - Marketingová filosofie: definice a charakteristika různých marketingových filosofií a jejich použití ve zdravotnictví. - Marketingová strategie, její typy, nejčastější strategie ve zdravotnictví. Marketingový algoritmus. - Marketingové analýzy: analýza vnitřního a vnějšího prostředí, PEST analýza, SWOT analýza. - Realizace marketingu, marketingový mix: mix 8P a mix. 4C, služby a produkty ve zdravotnictví, charakteristiky produktů a služeb ve zdravotnictví, faktory komplexního přístupu k pacientovi, komplexní produkt (služba) z pohledu pacienta, ceny ve zdravotnictví. - Marketingový mix, promotion: komunikace, reklama, public relation,komunikace s médii, komunikace se zdravotními pojišťovnami. Public realation, tiskový mluvčí, prostředky a formy individuálního a skupinového působení. - Marketingový mix: Reklama, přípustnost a nepřípustnost reklamy ve zdravotnictví, zákazy a doporučení, sponzoring, etické kodexy zdravotníků. - C-mix: convenience, customer values, communication, cost- charakteristiky, cíle mixu. - Marketingový výzkum a průzkum: metody a formy marketingového výzkumu a průzkumu. - Plánování a kontrola marketingu: marketingové plány, marketingové akce, kontroly a jejich provádění, závěry a opatření. KH:10 NKH:20
|
-
Kotler, P. (2000). Marketing. Management. Victoria Publishing, Praha.
-
MCDONALD, M. (2017). Malcolm McDonald on marketing planning: understanding marketing plans and strategy. New York: Kogan Page.
-
ZLÁMAL J. (2016). Etika, legislativa a organizace zdravotnictví ČR.. Computer Media.
-
Zlámal, J. (2009). Marketing ve zdravotnictví. Brno, NCONZO.
|