: Cílem předmětu je seznámit studenty se základy řízení jakosti se zřetelem na požadavky ve zdravotnictví. V úvodu přednášky jsou studenti seznámeni s obecnými principy a významem systémů řízení jakosti a se základní terminologií. Dále je věnována pozornost legislativnímu zakotvení systému ISO 9001 v rámci zemí EU a ČR a možnostem implementace tohoto systému do zdravotnictví, zejména prostřednictvím norem ISO 9001: 15189 a 17025. Studenti poznají základní postupy a schémata používaná v řízení jakosti zdravotnických laboratoří, systémy interní kontroly kvality a externího hodnocení kvality. Podrobně jsou definovány nároky na validaci a verifikaci laboratorních postupů. V závěru kursu jsou detailně rozebrány postupy a nároky certifikace a akreditace zdravotnických laboratoří.
Seznámení se základními pojmy, významem řízení jakosti ve zdravotnictví. Posluchači získají hluboké vědomosti o aplikaci matematické statistiky v managementu jakosti, o všeobecných principech, metodách a nástrojích zabezpečování, prokazování a zlepšování jakosti v předvýrobních, výrobních i povýrobních etapách životního cyklu produktů, o certifikaci, zkušebnictví, právních a legislativních aspektech managementu jakosti apod. Budou rovněž připraveni na praktickou integraci manažerských systémů a k aplikaci modelů excelence v různých typech organizací.
|
-
Hodnocení léčiv.
-
ČSN EN ISO 15 189: 2013. Zdravotnické laboratoře, požadavky na kvalitu a způsobilost.
-
ČSN EN ISO/IEC 17 025:2005. Posuzování shody ? Všeobecné požadavky na způsobilost zkušebních a kalibračních laboratoří.
-
Jaroslav Nenadál, Darja Noskievičová, Růžena Petříková, Jiří Plura, Josef Tošenovský. Moderní managment jakosti, principy, postupy, metody.. Management Press, Praha, 2008.
-
Jaroslav Nenadál, Darja Noskievičová, Růžena Petříková, Jiří Plura, Josef Tošenovský. Moderní systémy řízení jakosti. Management Press, Praha, 2002.
-
Lahnerová D.. Asertivita pro manažery, Praha, 2007.
-
Nenadál J.. Měření v systémech managementu kvality, Praha, 2004.
-
Petříková, R.:. Jakost a lidský faktor. DTO. Ostrava 1996, 97 s.
-
Petříková R.a kol. (2002). Lidé ? zdroj kvality, znalostí a podnikových výkonů, Ostrava, 2002.
-
Plura J.. Plánování a neustálé zlepšování jakosti, Praha,2004.
|