Vyučující
|
-
Fellner Martin, prof. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem semináře je naučit studenty vytvořit a zajímavě prezentovat populárně naučnou formou jakékoliv téma z biologie. Každý student si připraví krátkou power-point přednášku (20-25 min) (v každém semináři přednáší pouze jeden student). Po přednášce probíhá diskuse. Po diskuzi studenti napíší s přednášky krátký abstrakt a přednášku ohodnotí body 1-5 (5 nejlepší). Přednášku ohodnotí i přednášející, vytkne zásadní nedostatky, ale upozorní i na kladné stránky přednášky. Studenti dostávají body za zpracovaná abstrakta i za diskuzi. K udělení zápočtu musí studenti získat určitý počet bodů. Na konci semestru jsou vyhodnoceny výsledky studentské soutěže - kdo podle hodnocení studentů přednášel nejlépe. Tyto výsledky jsou pak porovnány s hodnocením vyučujícího.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Účelem semináře je naučit studenty základním zásadám přípravy přednášky a vlastní prezentace určitého tématu z biologie, a to vědecko-populární formou.
Student by měl po absolvování kurzu umět připravit a prezentovat krátkou vědecko populární přednášku.
|
Předpoklady
|
Neurčeny. Seminář LRR/OBSE4 je přímým pokračováním semináře LRR/OBSE3 ze zimního semestru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Účast na seminářích, prezentace zadaného tématu, získání předepsaného počtu bodů
|
Doporučená literatura
|
-
Literatura dle probíraného tématu..
|