Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Fic Igor, doc. Mgr. Dr.
-
Jakubíček Daniel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s literaturou 1. pol. 19. století, období osvícenství, preromantismu, romantismu a realismu. Osvojí si základní pricipy analýzy vybraných literárních děl.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Povinný předmět; koresponduje s osnovou povinně volitelných Vybraných kapitol z české literatury 19. století. Obsahem výuky je literatura doby vzniku a vývoje národního obrození (s periodizací na základě akademických Dějin české literatury) a s důrazem na širší kontext konstituování svébytné národní kultury. Problematika předmětu je charakterizována jednak tématy nejvýznamnějších osobností, jednak interpretací uměleckých proudů a sémiotických linií, jdoucích napříč těmito kapitolami.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Účast na semináři min. 70 %. Bezpodmínečně nutná seminární práce na dané téma s uvedenou sekundární literaturou.
|
Doporučená literatura
|
-
(1960). Dějiny české literatury - II.. Praha: ČSAV.
-
(2000). Lexikon české literatury - III/1,2. Osobnosti, díla, instituce, M-O, P-Ř.. Praha: Academia.
-
JANKOVIČ, M. (1992). Dílo jako dění smyslu.. Praha: Pražská imaginace: Ústav pro českou a světovou literuaturu ČSAV.
-
KOŽMÍN, Z. (1997). Interpretace básní.. Brno: FF MU.
-
Macura, V. (1995). Znamení zrodu.. Praha: HaH.
-
Masaryk, T. G. (2000). Česká otázka.. Praha: Masarykův ústav AV ČR.
-
MOCNÁ, D., PETERKA, J. a kol. (2004). Encyklopedie literárních žánrů.. Praha: Paseka.
-
PAVERA, L., VŠETIČKA, F. (2002). Lexikon literárních pojmů.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
-
Pechar, J. (2002). Interpretace a analýza literárního díla.. Praha: Filosofia.
-
PEPRNÍK, M. (2004). Směry literární interpretace XX. století.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
VŠETIČKA, F. (1994). Stavba básně.. Olomouc: VUP.
|