Název předmětu | Literární text jako didaktický problém |
---|---|
Kód předmětu | KČJ/XLTP@ |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - analyzovat specifika pedagogické komunikace při interpretaci uměleckého textu, - specifikovat vztah čtenářské a funkční gramotnosti a kategorizovat základní aspekty čtenářské gramotnosti, - shrnout základní čtenářské strategie a možnosti jejich rozvíjení, - posoudit výsledky mezinárodních výzkumů gramotnosti z hlediska jejich přínosu pro pedagogickou praxi, - shrnout, posoudit a využít metody aktivního a kooperativního učení žáků při práci s (ne)uměleckými texty, - posoudit výzkumy recepce uměleckého textu a jejich vliv na výběr konkrétních literárních ukázek pro jednotlivé typy žáků, - ocenit a obhájit schopnost adekvátního výběru a vhodného uplatnění kritérií při výběru textu pro práci s žáky jako zásadní kompetenci učitele českého jazyka a literatury, - zhodnotit a zdůvodnit pozici poezie v literární výchově s přihlédnutím k aktuálním výzkumným šetřením, - obhájit principy literární výchovy stavící do popředí žáka a jeho osobní interpretaci jako cestu k poznání.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Studium předepsané literatury, písemná práce a odborná rozprava nad písemnou prací. Konkrétní podmínky atestace budou stanoveny na základě tématu dizertační práce doktoranda. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Čtenářství a mediální výchova ve vzdělávání (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |