Název předmětu | Literatura pro děti a mládež v edukačním procesu základní školy |
---|---|
Kód předmětu | KČJ/XLDEP |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
- Role literatury pro děti a mládež v rozvoji dětského čtenářství a utváření axiologického systému žáka základní školy. - Tradice, modernita a postmodernita v literatuře pro děti a mládež. - Proměny obrazu dětství a dospívání v české a světové literatuře pro děti a mládež. - Genderová problematika v české a světové literatuře pro děti a mládež a její reflexe v edukačním procesu základní školy. - Etické hodnoty v literatuře pro děti a mládež a možnosti jejich využití v edukačním procesu základní školy. - Reflexe multikulturní společnosti v literatuře pro děti a mládež a pedagogické praxi. - Humor v literatuře pro děti a mládež jako literárnědidaktická kategorie. - Formativní potenciál současné young adult literatury. - Aktuální trendy v české a světové teorii a kritice literatury pro děti a mládež, jejich reflexe v pedagogické praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - ocenit roli literatury pro děti a mládež v rozvoji dětského čtenářství a utváření axiologického systému žáka základní školy; - posoudit základní vývojové tendence literatury pro děti a mládež s akcentem na její aktuální stav; - shrnout a posoudit vývojové tendence v zobrazování dětství a dospívání v české a světové literatuře pro děti a mládež; - zhodnotit zastoupení genderové problematiky v české a světové literatuře pro děti a mládež a její reflexi v edukačním procesu základní školy; - posoudit tematizaci etických hodnot v literatuře pro děti a mládež a navrhnout možnosti využití v edukačním procesu základní školy; - zhodnotit reflexi multikulturní společnosti v literatuře pro děti a mládež a v pedagogické praxi; - ocenit humor v literatuře pro děti a mládež jako literárnědidaktickou kategorii; - zhodnotit formativní potenciál současné young adult literatury; - posoudit aktuální trendy v české a světové teorii a kritice literatury pro děti a mládež a možnosti jejich reflexe v pedagogické praxi.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika literatury (DC18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika literatury (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika literatury (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika literatury (DC18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika literatury (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |