Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Sladová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Krejčí Veronika, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Specifické poruchy učení - základní teoretické poznatky. 2. Typologie a stupně postižení, rozdělení podle etiologie. 3. Náprava dyslexie, dysgrafie, dysortografie - metodická práce s dětmi, hodnocení a kvalifikace. 4. Vyhlášky MŠMT ČR a další legislativní opatření.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Specifické poruchy učení, stupně postižení, rozdělení podle etiologie, náprava dyslexie, dysgrafie, dysortografie - metodická práce s dětmi, hodnocení a kvalifikace.Vyhlášky MŠMT ČR.
Osvojit si základní dovednosti v metodické práci s dětmi se specifickými poruchami učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie). Studenti aplikují teoretické poznatky na modelové situace s nimiž se mohou setkat ve škole.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Aktivní účast v hodině (minimálně 75%). Zpracování seminárního úkolu - vytvoření portfolia metodických námětů pro vužití ve škole.
|
Doporučená literatura
|
-
Jošt, J. (2011). Čtení a dyslexie..
-
Lechta, V. (2010). Základy inkluzivní pedagogiky. Praha, Portál.
-
Matějček, Z. (1987). Dyslexie.. Praha.
-
Pokorná, V. (1997). Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení.. Praha.
-
Zelinková, O. (2003). Poruchy učení.. Praha.
|