Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kopecký Kamil, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na základní charakteristiku kvalifikační práce zahrnující teoretickou bázi (teoretický základ, východisko práce) a část empirickou (obsahující vlastní výzkum). Předmět seznamuje studenty se způsoby výběru vhodného tématu (aktuálnost, přínos, využitelnost v praxi, soulad s profilem absolventa), metodami zpracování práce (v souladu s citačními normami a vnitřními směrnicemi PdF UP), možnostmi realizace výzkumného šetření - a to jak formě kvantitativního, tak kvalitativního či smíšeného výzkumného šetření. Předmět se soustředí jak na práce orientované na sběr a vyhodnocení dat (např. zjištění informací, názorů, postojů, prevalence, interpretace atd.), tak na práce orientované na analýzu existujícího (analýza díla, analýza autora apod.). Předmět se zaměřuje především na kvantitativní výzkumné metody.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Navrhnout logicky jasnou a přehlednou kvalifikační práci splňující standardy kladené na práce tohoto typu. - Vytvořit funkční design výzkumu realizovaného v rámci kvalifikační práce. - Zvolit vhodnou metodologii výzkumu zahrnující výzkumný nástroj, výzkumnou proceduru, vhodný harmonogram sběru dat, způsoby vyhodnocení a interpretace dat. - Formulovat výzkumné problémy, otázky a hypotézy. - Zpracovat diskusi jako nedílnou součást kvalifikační práce, která zasazuje výsledky práce do kontextu výsledků ostatních výzkumníků - a to jak v domácím, tak i mezinárodním měřítku. - Zpracovat seznam literatury vyhovující citačním normám (ISO 690-2). - Zajistit jazykovou kvalitu práce (pravopis, typografie, stylistika). Předmět zapisuje garant předmětu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Gavora,P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno.
-
Gulová, L., & Šíp, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada.
-
Hendl, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
-
Hendl, J. (2012). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Olomouc.
-
Kopecký, Kamil. Výzkumné metody pro kvalifikační práci. .
-
MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. aj. (2005). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido.
-
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
|