Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Polák Milan, Mgr. Ph.D.
-
Zouharová Marie, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tvarosloví. Skladba. Komunikační a slohová výchova. Charakteristika slohových útvarů a postupů na 1. stupni ZŠ. Stavba hodiny komunikační a slohové výchovy. Osnova. Reprodukční a produkční sloh. Základní etapy jejich nácviku. Vypravování. Popis a jeho druhy. Žánry písemného a mluveného projevu - formy společenského styku. Didaktické hry, aktivizační metody.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je seznámit studenty se současným pojetím výuky českého jazkya na ZŠ. Pozornost je věnována novému legislativnímu vymezení tohoto předmětu v RVP ZV. Dále bude řešena problematika výuky jednotlivých jazykových rovin a rozvíjení komunikačních a stylistických dovedností u žáků.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta
Splnění podmínek stanovených vyučujícím na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Čechová, M. (1998). Komunikační a slohová výchova.. Praha: ISV.
-
DAVID, M. (2004). Kapitoly z didaktiky slohu na 1. stupni základní školy. České Budějovice: JČU.
-
STYBLÍK, V., ČECHOVÁ, M. (2007). Stručná mluvnice česká: mluvnická a slohová cvičení.. Praha: Fortuna.
-
SVOBODOVÁ, J. (2003). Didaktika českého jazyka s komunikačními prvky.. Ostrava.
-
ŠEBESTA, K. (1999). Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova.. Praha.
|