Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Polák Milan, Mgr. Ph.D.
-
Zouharová Marie, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Současné pojetí vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace se zaměřením na vzdělávací obor Český jazyka a literatura na 1. stupni ZŠ. Vyučovací metody a zásady užívané v hodinách českého jazyka a literatury. Hodnocení a klasifikace. Stavba vyučovacích hodin, různé výukové formy, využití pomůcek ve výuce. Druhy pravopisu. Pravopisná cvičení, jejich hodnocení a klasifikace. Hláskosloví. Didaktické hry, aktivizační metody.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je seznámit studenty se současným pojetím výuky českého jazkya na ZŠ. Pozornost je věnována novému legislativnímu vymezení tohoto předmětu v RVP ZV. Dále se studenti seznamují s učebnicemi mateřského jazyka, s učebními pomůckami, se základními principy, metodami a formami práce v jazykovém vyučování na 1. stupni ZŠ.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta
Splnění podmínek stanovených vyučujícím na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. (1998). Čeština a její vyučování.. Praha: SPN.
-
STYBLÍK, V., ČECHOVÁ, M. (2007). Stručná mluvnice česká: mluvnická a slohová cvičení.. Praha: Fortuna.
-
SVOBODOVÁ, J. (2003). Didaktika českého jazyka s komunikačními prvky.. Ostrava.
-
ŠEBESTA, K. (1999). Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova.. Praha.
|