Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Fialová Věra, PhDr.
-
Sladová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Specifické poruchy učení, stupně postižení, rozdělení podle etiologie, metodická práce s dětmi se SPU - dyslexie, dysgrafie, dysortografie, hodnocení a klasifikace. Vyhlášky MŠMT ČR.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Specifické poruchy učení, stupně postižení, rozdělení podle etiologie, metodická práce s dětmi se specifickými poruchami učení - dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Hodnocení a klasifikace. Vyhlášky MŠMT ČR.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
75% účast v semináři; zpracování portfolia metodických námětů.
|
Doporučená literatura
|
-
Fontana, D. (1997). Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál.
-
Kluge, F. (1985). Adolf Kussmaul: seine aktuelle Bedoutung für innere Medizin und Neurologie.. Stuttgart: Hippokrates.
-
Košč, L. (1985). Neuropsychologické modely vývinových dysfunkcí. In Psychologie a patopsychologie dieťaťa.. Bratislava.
-
Lalajeva, R. I. (1983). Narušenije procesa ovladanija čtenijem u školnikov.. Moskva: Prosvěščenije.
-
Matějček, Z. (1987). Dyslexie.. Praha: SPN.
-
Pechancová, B. a Smrčková, A. (1998). Cvičení a hry pro žáky se specifickými poruchami učení v hodinách angličtiny.. Olomouc: VUP.
-
Petty, G. (1996). Moderní vyučování. 1. vydání, překlad Š. Kovařík.. Praha: Portál.
-
Pokorná, V. (1997). Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál.
-
Sindelárová, B. (1996). Předcházíme poruchám učení.. Praha: Portál.
|