Předmět: Seminář k diplomové práci 2

« Zpět
Název předmětu Seminář k diplomové práci 2
Kód předmětu KČJ/SD2@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mašát Milan, Mgr. Ph.D.,MBA,Ed.D.
  • Šmakalová Kristýna, Mgr. Ph.D.
  • Gyüre Klára, Mgr. Ph.D.
  • Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
  • Štěpáník Stanislav, doc. PhDr. Ph.D.
  • Kříž Michal, Mgr. Ph.D.
  • Jakubíček Daniel, Mgr. Ph.D.
  • Krejčí Veronika, Mgr.
  • Kopecký Kamil, prof. Mgr. Ph.D.
  • Fic Igor, doc. Mgr. Dr.
  • Sladová Jana, Mgr. Ph.D.
  • Marešová Hana, doc. PhDr. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
Předmět se zaměřuje na základní charakteristiku diplomové práce zahrnující teoretickou bázi (teoretický základ, východisko práce) a část empirickou (obsahující vlastní výzkum). Předmět seznamuje studenty se způsoby výběru vhodného tématu (aktuálnost, přínos, využitelnost v praxi, soulad s profilem absolventa), metodami zpracování práce (v souladu s citačními normami a vnitřními směrnicemi PdF UP), možnostmi realizace výzkumného šetření - a to jak formě kvantitativního, tak kvalitativního či smíšeného výzkumného šetření. Předmět se soustředí jak na práce orientované na sběr a vyhodnocení dat (např. zjištění informací, názorů, postojů, prevalence, interpretace atd.), tak na práce orientované na analýzu existujícího (analýza díla, analýza autora apod.). Předmět se zaměřuje především na kvalitativní výzkumné metody.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Navrhnout logicky jasnou a přehlednou diplomovou práci splňující standardy kladené na práce tohoto typu. - Vytvořit funkční design výzkumu realizovaného v rámci diplomové práce. - Zvolit vhodnou metodologii výzkumu zahrnující výzkumný nástroj, výzkumnou proceduru, vhodný harmonogram sběru dat, způsoby vyhodnocení a interpretace dat. - Formulovat výzkumné problémy, otázky a hypotézy. - Zpracovat diskusi jako nedílnou součást diplomové práce, která zasazuje výsledky práce do kontextu výsledků ostatních výzkumníků - a to jak v domácím, tak i mezinárodním měřítku. - Zpracovat seznam literatury vyhovující citačním normám (ISO 690-2). - Zajistit jazykovou kvalitu práce (pravopis, typografie, stylistika).

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

1. 2-4 konzultace s vedoucím práce. 2. Rešerše odborných zdrojů k tématu práce. 3. Rozpracovaná část diplomové práce v rozsahu minimálně 30 stran a ve formálních náležitostech dle normy o Kvalifikačních pracích na PdF UP v Olomouci. 4. Rozpracovaná diplomová práce obsahuje: - Formulaci cílů diplomové práce. - Rozpracovaná teoretická východiska práce - klíčové informace k tématu na základě studia literatury. - Plán metodicko-koncepčního zpracování práce (s přihlédnutím ke zvolenému typu diplomové práce).
Doporučená literatura
  • GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
  • GULOVÁ, L. a ŠÍP, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada Publishing, a.s.
  • HENDL, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
  • HENDL, J. (2012). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
  • HOY, K. W. (2010). Quantitative Research in Education: A Primer. USA: SAGE.
  • CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s.
  • MAŇÁK, J. a ŠVEC, Š. (2005). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido.
  • ŠVAŘÍČEK, R. a ŠEĎOVÁ K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní