Název předmětu | Rizika online komunikace pro učitele |
---|---|
Kód předmětu | KČJ/ROKU@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět se zaměřuje rizikové formy komunikace v online prostředí se specifickým zaměřením na žáky základních škol a jejich pedagogy. Zaměřuje se na aktuální rizikové fenomény, ke kterým patří kyberšikana, kybergrooming, sexting, webcam trolling a další přidružené fenomény. Disciplína vychází z požadavků Strategie primární prevence rizikového chování MŠMT, Metodických doporučení MŠMT pro oblast všeobecné primární prevence a rovněž z požadavků Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Cílem předmětu je především seznámit studenty s aktuálními riziky, kterým mohou být vystaveni v online prostředí jak žáci, tak i jejich pedagogové (tedy i samotní studenti), dále s metodami, jak v prostředí školy dané riziko minimalizovat či zcela potlačit (metody prevence), orientuje se také na základní postupy v oblasti intervence (řešení incidentů), na právní rámec, který je s rizikovým chováním spojen apod. Rovněž se zaměřuje na aktuální poznatky vědy v této oblasti se zacílením jak na samotnou komunikaci a její formy, tak i na psychosociální podmínky, které ke vzniku rizikového chování vedou. Disciplína je určena všem uchazečům, kteří v budoucnu budou pracovat s dětmi - ať již na úrovni učitele, vychovatele, pedagoga volného času, pracovníka OSPOD, policie apod.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |