Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Krejčí Veronika, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Seminář vychází z požadavku Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jehož základními principy jsou integrace poznatků a komunikační výchova. Cílem semináře je tedy inovovat výuku jazykového vyučování a využívat při motivaci žáků poznatků z různých vzdělávacích oblastí a průřezových témat.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seminář vychází z požadavku Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jehož základními principy jsou integrace poznatků a komunikační výchova. Cílem semináře je tedy inovovat výuku jazykového vyučování a využívat při motivaci žáků poznatků z různých vzdělávacích oblastí a průřezových témat.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
80% účast na seminářích, průběžné plnění úkolů. Výstupy: portfolio studenta, prezentace miniprojektů v rozsahu dvou a více hodin. Metody: RWCT, projektová metoda, metoda řízeného rozhovoru aj. Vybrané úkoly: Vypracování vzorové přípravy pro prezentaci jazykového učiva s využitím integrace předmětů. Vypracování miniprojektu s využitím integrace předmětů a regionálních námětů (se zaměřením na slohové vyučování). Sestavení přehledu literatury a portálů zabývajících se vyučováním českého jazyka (se zaměřením na slohové vyučování).
|
Doporučená literatura
|
-
BERAN, V. a kol. (2003). Učím s radostí (zkušenosti - lekce - projekty).. Praha: Agentura STROM.
-
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. (2000). Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex.
-
Kasíková, H.; Beran, V. (2005). Učitelský NÁPADník pro 2. stupeň ZŠ a víceletá gymnázia.. Praha: Raabe.
-
Kašová,J. (1997). Škola trochu jinak. (Projektové vyučování v teorii i praxi). IUVENTA, Kroměříž.
-
LOKŠA, J. (2003). Tvořivé vyučování.. Praha: Grada Publishing.
-
PASCH, M. (1999). Od vzdělávacího procesu k vyučovací hodině.. Praha: Portál.
-
Podroužek, L. (2002). Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. Plzeň : Fraus. 96 s.
-
ŠEBESTA, K. (2005). Od jazyka ke komunikaci. Praha: UK.
|