Název předmětu | Kulturně-historická exkurze |
---|---|
Kód předmětu | KČJ/NKHEQ |
Organizační forma výuky | Exkurze |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Exkurze se vztahuje především k vybranému tematickému zaměření, které vychází z aktuální kulturní a společenské nabídky daného roku (profilové výstavy, kulturní výročí, mimořádné kulturní počiny v rámci republiky apod.). V případě potřeby se exkurze může zaměřit i na zahraniční prostředí, pokud alespoň volně souvisí s oborovým zaměřením studia. Každoročně jde tedy o originální akci doplňující především didaktiku českého jazyka a literatury a podporující všeobecný kulturní rozhled budoucích učitelů ČJL Aktuální zaměření exkurze v daném akademickém roce bude vždy odpovídat preferencím studentů a jejich argumentaci pro výběr z nabízených možností. Příklady tematických zaměření exkurze: 1. Rajhrad literární. 2. Pražské barokní knihovny. 3. Muchova Slovanská epopej a moderní umělecké směry ve Veletržním paláci v Praze aj.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat historický a kulturní význam událostí svázaných se zvolenou tematikou exkurze pro konkrétní akademický rok, - vysvětlit význam sledované tematiky v kontextu jejich studia, - objasnit pojmy vztahující se ke zvolenému tematickému zaměření exkurze, - diskutovat o zaměření exkurze v aktuálním akademickém roce a formulovat svůj názor na výběr konkrétního cíle exkurze (výběr definitivně určen podle preferencí studentů), - charakterizovat literární oblast spojenou s vybraným tematickým zaměřením, - odhadnout nároky, které klade příprava exkurze na organizátora akce - například při přípravě školní exkurze v rámci výuky na ZŠ, - shrnout přínos exkurze pro svůj osobnostní rozvoj, - shrnout poznatky získané během exkurze a napsat esej, která vyjádří jejich osobní vztah k městu a zhodnotí průběh exkurze.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA24-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základních škol (NA18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol minor (NA24-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základních škol (NA18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA25-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |