Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kopecký Kamil, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na základní seznámení studujících s asynchronními a synchronními komunikačními prostředky, které se stávají součástí každodenní komunikační praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět moderní trendy v elektronické komunikaci je zaměřen na základní seznámení studujících s asynchronními a synchronními komunikačními prostředky, které se stávají součástí každodenní komunikační praxe. Semináře jsou rozděleny dle nejrozšířenějších e-médií současnosti do částí věnovaných zejména internetové komunikaci (v online synchronní i asynchronní formě), mobilní komunikaci (se zaměřením na SMS, prediktivní jazyky, Lingo, T9, GPRS komunikaci v rámci GSM apod.). Další části soboru seminářů jsou zaměřeny na perspektivy elektronické komunikace, na konvergenci médií, internetovou telefonii, využití messengerů, práce s PocketPC a elektronickými knihami. Náplň předmětu koresponduje s tezemi Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Rozsah seminárních prací 3-5 stran. Obsahové zaměření vychází z témat studovaných celků (viz http://cestina.upol.cz/kopecky část MTEK). Kontrolu bude provádět vyučující. Seminární práce budou prezentovány prostřednictvím www prezentace učitele. Účast na seminářích: 70 %.
|
Doporučená literatura
|
-
Kopecký, K. (2006). E-learning nejen pro pedagogy. Olomouc.
-
Slavík, J. a Novák, J. (1997). Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál.
-
Zounek, J. a Kříž, R. (2001). Internet pro pedagogy - jak hledat a najít.. Praha: Grada.
|