Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
RVP pro předškolní vzdělávání, klíčové kompetence a vzdělávací oblasti. Očekávané výstupy a jejich dosahování prostřednictvím práce s literárními texty. Čtenářská propedeutika, žánrová skladba předčtenářského a raně čtenářského období.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem studia je seznámit studenty s možnostmi využití literárních ukázek ke hře, která rozvíjí tělesny pohyb a klíčové kompetence dětí předškolního věku, tj. kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, kompetence sociální a personální a kompetence činnostní a občanské.
Student bude po absolvování disciplíny schopen vybrat adekvátní metody interpretace literárního textu, zdůvodnit jejich volbu a pracovat s ukázkami tak, aby byly rozvíjeny klíčové kompetence dětí předškolního věku, tj. kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, kompetence sociální a personální a kompetence činnostní a občanské.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Splnění podmínek stanovených vyučujícím na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Čeňková, J., Sieglová, N., & Dejmalová, K. (2006). Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury: adaptace mýtů, pohádek a pověstí, autorská pohádka, poezie, próza a komiks pro děti a mládež. Praha: Portál.
-
Hník, O. (2007). Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy: inspirativní materiál pro učitele literární výchovy a studenty učitelství. Jinočany: H&H.
-
Ječná, K. (1997). Nuda při češtině? Ani nápad!: zásobník 307 her a nápadů pro výuku českého jazyka. Praha: Agentura Strom.
-
Opravilová, E., & Gebhartová, V. (2011). Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Praha: Portál.
-
Petr, F. (1929). Olejomalba a enkaustika. Praha: Peometheus.
|